יו"ר אל על, דוד ברודט, התפטר היום (ראשון) במפתיע מתפקידו כיו"ר החברה לאחר כחצי שנה בתפקיד. ברודט כיהן בעבר כיו"ר בנק לאומי, יו"ר בנק מזרחי ומנכ"ל משרד האוצר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברודט שלח מכתב לדירקטוריון אל על שבו הסביר כי חשב להתפטר עם קבלת הסיוע מהמדינה, אולם עיכב את התפטרותו עד לסיום הלחימה. דוברה של משפחת רוזנברג, הבעלים של אל על ושל אל על עצמה, טען כי ברודט אמר מלכתחילה כי הגיע לכהן כיו"ר החברה בתור שירות מילואים בלבד, ולדבריו השירות הסתיים עם קבלת הסיוע המדינה בסך של 210 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
(צלום: מוטי קמחי)
עם זאת, מקורבים לחברה טוענים כי ייתכן שעזיבתו של ברודט קשורה לכך שלאחרונה התברר שהקונה האמיתי של אל על הוא לא אלי רוזנברג, אלא אביו, קני רוזנברג, שמימן את העסקה, וזאת למרות הכחשות המשפחה לאורך כל תהליך הרכישה. קני קיבל כעת היתר להיות בעל שליטה בחברה, הצטרף כדירקטור וייתכן שבכוונתו למנות מישהו מטעמו לתפקיד.
במכתב ששלח לדירקטוריון אל על כתב ברודט, בין השאר, כי "הצטרפתי לאל על בגלל מצבה החמור מתוך הכרה בחשיבותה כחברת התעופה הלאומית של ישראל. ראיתי חובה וזכות להצטרף לאל על בשעתה הקשה, להיות שותף במאמץ האדיר להבטיח את הישרדות החברה. לא הסתרתי, ואף אמרתי, כי באתי ל'שירות מילואים'. ביני לביני קבעתי לי יעדים, ואני שמח לומר שהם הושגו בהתאמה. תקופת 'שירות המילואים' שלי באה מבחינתי לסיומה".
רק לפני חודש אישרה אל על באסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות את שכרם של ברודט, והמנכ"ל הנכנס אביגל שורק. ברודט עבד ב-70% משרה עם 130 שעות עבודה בחודש והיה זכאי לקבל שכר של 50,500 שקל ברוטו לחודש. בנוסף, אושר לברודט מענק שנתי בסכום שלא יעלה על 63% מהמענק השנתי שישולם למנכ"ל החברה.
2 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על בנתב"ג
ביום חמישי פרסמה אל על את דו"חותיה הכספיים, לפיהם סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד בסך 86 מיליון דולר, לעומת הפסד של 140 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה לא פירטה את הסכום המדויק שהיא עדיין חייבת ללקוחותיה בגין הטיסות שבוטלו בקורונה, אך המנכ"ל אביגל שורק הצהיר כי מדובר ב-30% מהלקוחות.
החברה, שמצויה כעת בתהליך היפרדות משליש מעובדיה ותהליך התייעלות כולל, רשמה שיפור ברווח התפעולי. ההכנסות עלו ב-5% לכ-117 מיליון דולר לעומת הרבעון הרביעי של שנה שעברה, אולם הן כמובן נמוכות בהרבה מהרבעון הראשון של 2020 לפני סגירת השמיים במרץ- אז הסתכמו ב-321 מיליון דולר.
יום לפני כן הודיעה כאמור אל על לבורסה כי איש העסקים קני רוזנברג הופך לבעל שליטה רשמי בחברה באישור המדינה - שמחזיקה במניות החברה. רוזנברג, שקיבל את האישור לאחר שהשלים את תהליך ההתאזרחות שלו בישראל, יוכל לכהן בדירקטוריון לצידו של בנו.
שווי הונו של רוזנברג מוערך ביותר מחצי מיליארד דולר, ומן הרגע הראשון, נחשד כי רוזנברג הבן הוא למעשה איש קש של רוזנברג האב. אלי רוזנברג הכחיש נמרצות ועורכי דינו טענו כי "אביו אינו המשקיע המיועד והוא לא צפוי להחזיק במניות אל על, במישרין או בעקיפין", אך בהודעה לעיתונות שפורסמה אישרה אל על: "קני רוזנברג הוא זה אשר מימן את רכישת השליטה באל על בסכום העולה על 650 מיליון שקל".