אל על סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד בסך 86 מיליון דולר, לעומת הפסד של 140 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה היום (חמישי) החברה, שעדיין כוללים הערת "עסק חי". החברה לא פירטה את הסכום המדויק שהיא עדיין חייבת ללקוחותיה, אך המנכ"ל אביגל שורק הצהיר כי מדובר ב-30% מהלקוחות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"לא נקבנו בסכום ההחזר אבל הוא סכום לא קטן", אמר שורק. "מבחינת טכנית זה לוקח זמן. החזרנו 343 אנשים למוקד שרות הלקוחות במטרה לסיים את ההחזרים בטווח של שבועות". שורק הוסיף: "יש לא מעט אנשי מילואים בצוותי האויר שלנו, שנותנים מענה למשימות של מדינת ישראל ואנחנו מאוד גאים בהם בתרומה לצבא ולאל על. כשהלקוח בא להחליט עם מי הוא רוצה לטוס זה לא רק המחיר אלא גם המותג וערכים נוספים שמכריעים".
3 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)
החברה, שמצויה כעת בתהליך היפרדות משליש מעובדיה ותהליך התייעלות כולל, רשמה שיפור ברווח התפעולי. ההכנסות עלו ב-5% לכ-117 מיליון דולר לעומת הרבעון הרביעי של שנה שעברה, אולם הן כמובן נמוכות בהרבה מהרבעון הראשון של 2020 לפני סגירת השמיים במרץ- אז הסתכמו ב-321 מיליון דולר .
3 צפייה בגלריה
אביגל שורק
אביגל שורק
אביגל שורק
(עופר חג'יובי)
שורק התייחס לתוצאות: "הרבעון הזה הוא תולדה של הוצאתה לפועל של תוכנית ההתייעלות כדי להגיע לאיזון תזרימי ב-2021. אלעל שיפרה את מבנה ההון בכ-300 מיליון דולר - 210 מיליון דולר שקיבלנו מהמדינה וכ-85 מיליון דולר מההנפקה שביצענו בפברואר. יש שיפור ברווח גולמי והוצאות התפעול הקבועות צומצמו. החברה פועלת לפי תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח שתביא למיצוי המותג אל על. ההנפקה ביולי ותוצאות הרבעון השני יהוו תשתית להסרת הערת העסק חי".
אתמול הודיעה אל על לבורסה כי איש העסקים קני רוזנברג הופך לבעל שליטה רשמי בחברה באישור המדינה - שמחזיקה במניות החברה. רוזנברג, שקיבל את האישור לאחר שהשלים את תהליך ההתאזרחות שלו בישראל, יוכל לכהן בדירקטוריון לצידו של בנו.

3 צפייה בגלריה
קני רוזנברג
קני רוזנברג
קני רוזנברג

שווי הונו של רוזנברג מוערך ביותר מחצי מיליארד דולר, ומן הרגע הראשון, נחשד כי רוזנברג הבן הוא למעשה איש קש של רוזנברג האב. אלי רוזנברג הכחיש נמרצות ועורכי דינו טענו כי "אביו אינו המשקיע המיועד והוא לא צפוי להחזיק במניות אל על, במישרין או בעקיפין", אך בהודעה לעיתונות שפורסמה אתמול אישרה אל על: "קני רוזנברג הוא זה אשר מימן את רכישת השליטה באל על בסכום העולה על 650 מיליון שקל".