בעוד שקיצוץ שכר כל הבכירים בשירות הציבורי ב-10% מתעכב בשל המריבות בין הליכוד לכחול לבן, אישרה הבוקר (רביעי) ועדת הכספים את ביטול עדכון משכורתם של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021. אתמול אישרה ועדת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את ביטול העלאת השכר לחברי הכנסת, אך לא לבכירים האחרים, בשל חוסר סמכותה לבטל העלאת שכר לנשיא המדינה, מבקר המדינה ובכירים אחרים, בהם ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ונושאי משרה שיפוטית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בהתאם להחלטה, שהתקבלה במסגרת בקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, לא יעודכן שכר היסוד של נושאי משרות אלה לפי השינוי בשכר הממוצע במשק. בהמשך לכך, לעדכון שכרם בשנת 2022 יובא בחשבון השכר הממוצע האחרון שפורסם בשנת 2020.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
(צילום: רויטרס)
עדכון השכר מתקבל במסגרת החלטת ועדת הכספים, שבגדר חקיקת משנה, ולכן, בניגוד להחלטה מאתמול על שכר הח"כים, אשר כאמור טרם אושרה סופית, החלטה זו אינה מצריכה אישור נוסף, והוא נכנס לתוקף עם פרסום החלטת הוועדה ברשומות.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ציין כי "ההחלטה היא לא לעדכן את שכר נושאי התפקידים הללו נוכח המצב, כדוגמא לציבור. רציתי להוריד את זה מסדר היום, כי הבנתי מהאוצר שהולכים להביא לממשלה קיצוץ בשכר הנבחרים, אמרתי למה שנצביע פה פעמיים? ואז התברר לי שהם לא מביאים את הקיצוץ הזה לממשלה, כי יש בעיה, ויכוח בין כחול לבן לליכוד ולא מביאים את זה לוועדת השרים, ולכן הקיצוץ לא על סדר היום. לכן אנחנו לא יכולים לחכות. יש אנשים שלא יכולים להביא לחם לשולחנם, לא יכול להיות שיגיע האחד בינואר, ונבחרי הציבור, מקבלים תוספת גדולה, בגלל שחלק גדול מהעובדים בחל"ת, זה גובל במידת סדום".