אלביט מערכות מצטרפת לגל החברות הגדולות שמוותרות על מענקי הקורונה. הנהלת החברה החליטה לא להגיש למדינה בקשה לקבלת מענקים עבור החזרת עובדים שהוצאו לחופשה עם פרוץ המשבר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אלביט הוציאה לחל"ת כ-300 מעובדיה, בהם כ-100 מעובדי אלאופ, בעיקר אנשי שיווק ותמיכה טכנית שעובדים מול לקוחות בחו"ל ועיקר עבודתם מתבצעת פיזית אצל לקוחות החברה בחו"ל, עבודה שלא יכולה הייתה להתבצע בימים של השבתת התעופה העולמית ואיסור על כניסת זרים.
2 צפייה בגלריה
מפעל אלביט
מפעל אלביט
מפעל אלביט
(צילום: אביהו שפירא)
לפי התקנות שקבע משרד האוצר, הייתה אלביט זכאית למענקים של כשני מיליון שקל. אולם יש לציין כי מצבה של החברה הטוב לעומת חברות אחרות במשק שספגו הפסדים כבדים בעקבות משבר הקורונה, הביא להחלטה שלא לבקש את המענק, זאת למרות שכפי שנחשף בכלכליסט, החברה דרשה בשיא המשבר מספקיה לקצץ כ-10% מהתעריפים שהיא משלמת להם.
2 צפייה בגלריה
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות
(צילום: עמית שעל)
לאחר פרוץ המשבר, בחודש מאי, דיווחה אלביט על תוצאות שיא ברבעון הראשון של השנה, שכמעט ולא הושפע מהמשבר. החברה, שמנוהלת בידי בצלאל (בוצי) מכליס, דיווחה על הכנסות בסך 1.07 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של השנה - עלייה של 5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עלה ב-4.3% ל-289.4 מיליון דולר. במהלך הרבעון קיבלה אלביט הזמנות חדשות בסך של יותר מ-1.8 מיליארד דולר, וצבר ההזמנות שלה הגיע לשיא כל הזמנים, לאחר שצמח ב-8% לכדי 10.8 מיליארד דולר.
"אנחנו לא נגד הספקים שלנו, אנחנו פועלים לרוחב החזית כדי להבטיח שיהיה לנו יתר חמצן ולהיערך לבלתי צפוי", הסביר בזמנו מכליס לכלכליסט. "הייתה ירידה במחירי האנרגיה וחומרי הגלם, ועוד הגברנו רכישות מהספקים כדי להבטיח מלאים ללקוחות שלנו, קנינו ברבעון האחרון ב-100 מיליון דולר יותר מאשר בקודם. אבל יש כעת משבר עולמי שהשפעותיו עדיין לא ידועות, ואנחנו מצפים גם מהספקים להיכנס מתחת לאלונקה. הגדלנו את יתרות המזומנים שלנו כדי להיערך לכל תרחיש. צבר ההזמנות שלנו בצמיחה, אבל עדיין אי אפשר להעריך במלואן את השפעות הקורונה. מניסיוני גם במצבי משבר יש מעט מאוד ביטולי פרויקטים גם במצבים כאלה, אבל אנחנו נערכים למקרים שלקוחות ידחו פרויקטים, או יעכבו תשלומים".