אף שתנובה היא חברה פרטית, היא החליטה לדחות את הדיון בחלוקת הדיבידנד הצפוי של כ-300 מיליון שקל על רווחי 2019 לספטמבר משיקולי "רגישות חברתית וחשש מתגובת הציבור". כך נודע לממון ול-ynet. ראוי לציין כי בפוקס לא נהגו כך באחרונה ולא דחו את חלוקת הדיבידנד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשלוש השנים האחרונות חילקה תנובה דיבידנד של כ-200 מיליון שקל לשנה שהתחלק בין בעלי מניותיה: הקיבוצים 23.5%, והיתרה לבעלים הסינים. השנה הדיבידנד גבוה מהרגיל משום ש-2019 הייתה השנה העסקית הטובה ביותר של תנובה מאז שהבעלות עליה עברה לברייט פוד ב-2014.
1 צפייה בגלריה
חיים גבריאלי, יו"ר תנובה
חיים גבריאלי, יו"ר תנובה
חיים גבריאלי, יו"ר תנובה
(צילום: אוראל כהן)
בשנים הראשונות לרכישה לא רוו הסינים נחת מההשקעה מאחר שתנובה עדיין סבלה מהדי מחאת הקוטג' ומאי-עדכון מחירי המוצרים המפוקחים, שהם כ-50% מסל מוצרי החלב שלה.
לממון ול-ynet נודע כי תנובה סיימה את 2019 ברווח נקי של 284 מיליון שקל לעומת 220 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בלי הפרשות חד-פעמיות כמו סגירת פעילות קוטג' "מונה" בשוק האמריקני, היו הרווחים גבוהים יותר.
ב-2019 נהנתה תנובה, לצד הגידול במכירות והחדשנות במוצרים, משני מהלכים: האחד, הורדת מחיר המטרה לחלב הגולמי ב-14 אגורות לליטר (מכיוון שתנובה צורכת 800 מיליון ליטר חלב בשנה, מדובר בתוספת של כ-150 מיליון שקל לשורת הרווח). בנוסף, תנובה העלתה בתחילת 2019 את המוצרים המפוקחים ב-3.4%, ולאחר מכן עדכנה גם ועדת המחירים את העיוות במחיר המפוקחים, כך שנוספו לתנובה יותר מ-200 מיליון שקל הכנסות לעומת השנה הקודמת.