שרת הפנים, איילת שקד, הודיעה היום (ג') על החלטתה למנות את עו"ד שלומי הייזלר לתפקיד יו"ר מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים. במסגרת התפקיד, ישמש הייזלר יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, יו"ר הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) ויו"ר הותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) במקומה של אדית בר. הייזלר יהיה אחראי גם על יושבי ראש הוועדות המחוזיות, לצדה של מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, ועל ועדות הערר המחוזיות - תחום שלא היה לו "בעל בית" עד כה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, הייזלר יהיה אחראי על קידום מדיניות התכנון והרגולציה ועל הסרת חסמים בתחום התכנון והבנייה, כאשר לפי שקד, היעד הוא ייעול משמעותי של הליכי התכנון. הוא יעבוד לצד מנכ"ל משרד הפנים המיועד, יאיר הירש, שיחליף את המנכ"ל היוצא מרדכי כהן.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שלומי הייזלר יו"ר מטה התכנון במשרד הפנים
עו"ד שלומי הייזלר יו"ר מטה התכנון במשרד הפנים
עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התכנון החדש במשרד הפנים
בשנים האחרונות שימש הייזלר (48) ראש הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים, ובמסגרת זו הוביל רפורמות רגולטוריות וקידם תהליכים משמעותיים בתחום הנדל"ן. בנוסף, כיהן בעבר כיו"ר ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה והיה חבר בות"ל.
השרה שקד מסרה: "לאחר שעו"ד הייזלר עשה חיל כראש הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, תוך הובלת רפורמות משמעותיות לטובת הציבור הרחב, החלטתי כי הוא האיש הנכון בזמן הנכון לכהן כיושב ראש מטה התכנון הלאומי. אני סבורה שריכוז תפקידי המפתח בעולם התכנון, בהם יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, יו"ר הות"ל ויו"ר הותמ"ל הוא שלב הכרחי בדרך למימוש היעדים הלאומיים".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
שרת הפנים איילת שקד
(צילום: אבי מועלם)
לדבריה, "אתגרים רבים עומדים בפני מדינת ישראל במישור התכנוני, ואני סמוכה ובטוחה שיחד עם עו"ד הייזלר יכול נוכל להם. המוטו שיוביל הוא הפחתת רגולציה וביורוקרטיה, הגברת אמון האזרח ברשויות וייעול ההליכים. עו"ד שלומי הייזלר יעבוד בשותפות עם מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, ומנכ"ל משרד הפנים המיועד, יאיר הירש, על מנת להשיג מטרות אלו. אני רוצה להודות למרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים, על כהונתו כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה וכיו"ר הות"ל, ולאדית בר, מנהלת מינהל הפיתוח במשרד הפנים, על כהונתה כיו"ר הותמ"ל, במסירות ובמקצועיות".
עו"ד מיכה גדרון, יו"ר ועדת התכנון והבנייה (משותף) של לשכת עורכי הדין ולשעבר יו"ר ועדת הערר המחוזית תל אביב, התייחס למינוי ומסר: "מדובר במינוי מצוין של שרת הפנים. עו"ד הייזלר הוביל רפורמה מהפכנית ברשות לרישום והסדר מקרקעין, ויש לו את הידע והכישורים להוביל מהלכים שיביאו לשחרור החסמים בענף הבנייה".