בישיבה מיוחדת שהתקיימה הלילה (יום ראשון) גובשה חבילת צעדים חדשה שאמורה לתת סיוע לרשויות המצויות בסגר. למשל, עובדים שמקום עבודתם פתוח לפי התקנות אך הרשות בה הם מתגוררים מצויה בסגר שאוסר עליהם להגיע למקום עבודתם והוצאו לחל"ת למשך התקופה האמורה, יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון בו הוצאו לחל"ת (בכפוף לסיכום משפטי עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה).
עוד הוחלט להעמיד באופן מיידי סיוע כלכלי ישיר לרשויות המקומיות שנמצאות בסגר על ידי משרד הפנים, ובנוסף לתת לתושבי הרשויות סיוע על ידי תוכנית "בני-חיל" שמפעיל פיקוד העורף. כמו כן, נקבע כי הצוות המשותף למנכ"לי משרד האוצר והפנים ימשיך לפעול ולבחון את הסיוע הנדרש לרשויות בהתמודדות עם הקורונה.
2 צפייה בגלריה
שוטרים בכניסה לבית שמש בעקבות הסגר הלילי
שוטרים בכניסה לבית שמש בעקבות הסגר הלילי
שוטרים בערים אדומות
(צילום: AP)
בנוסף, לפי התוכנית, רשות המסים והביטוח הלאומי הודיעו כי יפעלו לתת מענה מהיר ועדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ועסקים של רשויות הנמצאות בסגר. סוגיית ההגנה על עובדים מפני פיטורין ברשויות שנמצאות בסגר תמשיך להיבחן על ידי המשרדים הרלוונטיים. יש לציין כי להודעות אלה אין משמעות אמיתית בשלב זה.
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: לע"מ)
בפועל, חבילת הצעדים שגובשה כוללת למעשה רק צעד משמעותי אחד: כיום מי שיוצא לחל"ת או מפוטר לא זכאי לדמי אבטלה ב-5 הימים הראשונים וכמו כן עליו להיות בחל"ת לפחות שבועיים אחרת לא יקבל כלל דמי אבטלה. לכן, מי שמוחזר לעבודה לאחר 10 ימים לא מקבל כלל דמי אבטלה ומי שנמצא למשל 30 יום בחל"ת מקבל דמי אבטלה על 25 ימים בלבד.
שר האוצר ישראל כץ אמר: "בעקבות ההחלטה על המשך הסגר בערים אדומות גיבשנו חבילת סיוע שתאפשר תמיכה בערים אלו בתקופה זו. אמשיך לפעול לפתיחת המשק על פי מתווה משרד האוצר ולהתאים ככל שידרש את תוכנית רשת הביטחון הכלכלית שמספקת סיוע רחב לעצמאיים שכירים ובעלי עסקים".
בישיבה נכחו שר האוצר ישראל כץ, שר הפנים אריה דרעי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הכלכלה עמיר פרץ, הוד בצר נציגו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, מ״מ מנכ״ל משרד האוצר ובכירי משרד האוצר, מנהל הביטוח הלאומי, נציגי היועץ המשפטי לממשלה, נציג משרד הביטחון ונציגי משרד הרווחה.