קבינט הקורונה התפזר אתמול (ראשון) ללא החלטות, וברקע העלייה בתחלואה היום אחר הצהריים צפוי דיון נוסף. בינתיים, בעלי עסקים ברחבי הארץ חוששים מהמשמעויות הקשות של סגר שלישי: "אם נשארו טיפות של תקווה, סגר נוסף ימוטט אותנו לגמרי", אמר הבוקר ניר שגב, בעלים של הדוכן Good Time בקניון עזריאלי בחיפה, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"היינו בבית חודשיים וחצי, חיכינו לבשורת הפיילוט", סיפר שגב. בהתייחס לחשש מסגירת הקניונים שוב בצל הדיונים בקבינט, אמר: "אנחנו מרגישים מאוד מבולבלים, גם אנחנו מפחדים מהדבקות ויש כאן לפעמים תורים כמו שהיו בבלאק פריידי בשבוע שעבר, אבל זה מנוהל בצורה מצוינת על ידי הצוותים של הקניון ואנחנו אחד המוקדים האחרונים לבעיה".
1 צפייה בגלריה
גרנד קניון באר שבע
גרנד קניון באר שבע
הגרנד קניון באר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין)
החשש גובר לא רק בקרב בעלי עסקים אשר נמצאים בקניונים. רבים מבעלי חנויות הרחוב, שנפתחו בשנית רק לאחרונה, טוענים גם הם כי לא ישרדו סגירה נוספת.
"לי יהיה מאוד קשה להיסגר בפעם השלישית. אני לא יודעת לאמוד את הנזק, נדע רק במאי בדו"ח השנתי. כרגע אנחנו מנסים לשרוד את היום אבל אני לא יודעת מה יהיה מחר. עוד סגר ואבדנו", מספרת מיטל רון, בעלים של חנות הרחוב שמלה-לי בירושלים.
"בניגוד לעסקים חדשים וקטנים, אני חנות עם מוניטין שקיימת כבר 10-9 שנים, אז אני חושבת שאשרוד את זה בשן ועין כי אני עוד מוכרת אונליין ואוספת כספים קטנים. אבל אני אצפה לפיצוי מאוד גדול. עד עכשיו קיבלנו רק פיצויים קטנים כדי לשרוד עוד חודש ועוד חודש", אומרת רון.
בהתייחס לשיקולי קבינט הקורונה והחשש מהעלייה בתחלואה, אומרת רון כי "החנות שלי היא של 35 מטר ואני מכניסה ארבעה אנשים בכל פעם ומאוד מקפידה על מסכות. יש הבדל בין זה לבין סופרמרקטים, שווקים הומי אדם וקניונים. אנחנו האחרונים שצריכים לגעת בהם".

איקאה ממשיכה במרד

במקביל, ברשת איקאה פתחו גם הבוקר את הסניפים במתכונת מצומצמת, זאת על אף שאתמול הגיעו פקחים, חילקו קנסות לרשת וכרזו ללקוחות כי הם עוברים על החוק.

"פספתי שפתחו אתמול אז היום באתי ראשונה", מספרת רחל איפרגן, לקוחה שהגיעה הבוקר לסניף איקאה באר שבע, בריאיון לאולפן ynet. "אני ממש משתוקקת להיות כאן. חיכית לזה בכיליון עיניים. אני כן חוששת, בגלל זה באתי ראשונה, כדי להיות כמה שיותר רחוקה מהתקהלות. אני מאוד נשמרת", מספרת איפרגן.
יצוין כי עד כה לא נצפו פקחים בסניף באר שבע ונראה כי בשלב זה הרשת לא קיבלה היום דו"חות נוספים על הפתיחה בניגוד להנחיות.