חברת דירוג האשראי מודי'ס פרסמה היום סקירה כללית שנתית על כלכלת מדינות העולם. מדובר בדו"ח השנתי המסורתי שמפרסמת החברה באופן קבוע בחודש דצמבר ולא בפעולת דירוג כלשהי. החברה מציינת בפרק על ישראל, כי "פרופיל האשראי של ישראל נתמך על ידי עוצמתה הכלכלית במדינה, עם צמיחה היסטורית טובה של התוצר שמשתקפת בעמידות המשק למגוון זעזועים מקומיים וחיצוניים".
כמו כן כתבו כלכלני החברה כי "למדינת ישראל רמת חדשנות גבוהה שתמשיך לתמוך במגזר ההייטק ויחד עם תחילת היצוא של הגז משדה הגז לוויתן, ישפרו את החשבונות החיצוניים החזקים של המדינה".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ
(צילום: אבי כהן)
עוד נאמר בדו"ח כי "המוסדות של ישראל חזקים והמדיניות המאקרו כלכלית של הממשלה תמכה בטיפול בקורונה אף על פי שהסביבה הפוליטית הלא יציבה עלולה להעיב על המדיניות.
"בעוד שהחוב הממשלתי יישאר גבוה בשנים הקרובות ויקטין את המרחב התקציבי, נטל החוב עדיין בינוני ביחס לכלכלות מתקדמות אחרות ועלויות גיוס החוב של ישראל קטנו בשנים האחרונות".
יצוין, כי לאחרונה הותירה החברה את דירוג האשראי של ישראל בעינו ולא הורידה אותו למרות אי אישור תקציב המדינה ובתקווה שהממשלה תהיה יציבה.
שר האוצר, ישראל כץ, התייחס לסקירה של מודי'ס ואמר כי "בהמשך להחלטת חברת דירוג האשראי s&p ופרסום דו"ח קרן המטבע מתפרסם דו"ח שנתי של חברת מודי'ס המעיד גם הוא על אמון בניהול המדיניות הכלכלית של הממשלה. החברה מאמינה בעוצמת המשק הישראלי וביכולתו להתאושש במהירות מהמשבר. בנוסף, מציינים לחיוב את המדיניות המאקרו כלכלית של מדינת ישראל ואת הסיוע הניתן על ידי המדינה לאזרחים.
"אמשיך לסייע ולהעמיד פתרונות לבעלי העסקים, העצמאים והשכירים בתקופה זו, ובמקביל אקדם את אישור התקציב לשנת 2021 לצד שורת חוקי הסדרים ורפורמות שיטיבו עם הכלכלה ועם אזרחי מדינת ישראל".