בתי הקולנוע נפתחים: רשתות בתי הקולנוע סינמה סיטי, yes פלאנט, לב והוט סינמה, הודיעו לעובדיהן כי בכוונתן לפתוח את בתי הקולנוע ביום חמישי הבא, 27 במאי. זאת למרות שעדיין חל איסור להכניס לאולם יותר מ-50 איש לא מחוסנים. כלומר, קהל יעד חשוב: ילדים, עדיין לא יוכל למלא את האולמות.
"עניין הילדים עדיין לא נפתר וגם אם נפתח בשבוע הבא, עדיין צריך לגייס עובדים, כי אנחנו עם 40% בלבד ממצבת העובדים. נפתח בכל מקרה כי הגיעו מים עד נפש ברמה הפיננסית", אמר ל-ynet אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי.
1 צפייה בגלריה
סינמה סיטי חדרה. הפתיחה מתעכבת בשל הקורונה
סינמה סיטי חדרה. הפתיחה מתעכבת בשל הקורונה
מחכים לפתרון בעיית הילדים. סינמה סיטי חדרה
(צילום דוד חיון)
הוא הוסיף, כי "אנחנו מקווים שעניין הילדים ייפתר השבוע או בשבוע הבא, כך שייקח לנו שבועיים להניע הגלגלים. נקרין כעת רשימה של סרטים, בין היתר, וונדר וומן, טננט, גנב עם כבוד (honest thief), מלחמה עם סבא (war with grandpa), ללא מעצורים (unhinged), סתם אחד (nobody) וסרטי איכות. יש 15 סרטי ילדים שממתינים על המדף בין היתר, לאסי שובי הביתה, טום וג'רי וטרולים. אנחנו מחכים לקבל אישור על הילדים כי ככה אי אפשר להקרין. מבוגרים יגיעו עם תו ירוק אבל בתו סגול (לא מחוסנים, מ.ק) מאפשרים רק 50 איש לאולם. לכן סרטי ילדים כרגע בבעיה. בארה"ב פתחו לפני כמה ימים, וכך גם בבריטניה. רק במדינת המחוסנים לא פותחים".
אין עדיין מספיק עובדים? "חסרים 60% עובדים, לכן אנחנו פותחים לאט. כשייגמר החל"ת בסוף החודש אני מאמין שיחזרו כל העובדים".
תעלו מחירים של כרטיסים, פופקורן? "עדיין לא החלטנו".
דני כפרי, מנכ"ל התאחדות בתי הקולנוע בישראל, אמר ל-ynet כי "ההתאחדות פנתה בצורה ענפית בבקשה להגדלת מכסת הילדים באולמות, אבל כל החלטה על פתיחת בתי הקולנוע היא החלטה סוברנית של בתי הקולנוע עצמם".
מ- yes פלנט נמסר כי לאורך השבוע תתבצע היערכות לקראת הגעת המבקרים וכן יתנהל קמפיין גיוס והכשרת עובדים למתחמים השונים. "אולמות הקולנוע יופעלו חלקם במתכונת של "תו ירוק" וחלקם במתכונת של "תו סגול", לפי בחירת הקהל. בכלל אולמות הקולנוע יישמר מרווח של כסא בין כל הזמנה", מסרו, והוסיפו כי רשימת הסרטים שיעלו עם פתיחת בתי הקולנוע תכלול את "ארץ נוודים", נשמה של דיסני פיקסאר, גנב עם כבוד, ביל וטד שורפים את הזמן, שיגועים ודרקונים ועוד. בנוסף, יוקרנו באולם ה- IMAX הסרטים וונדרוומן 1984 וטנט.