ההקלות מגיעות גם לענף הבנייה. לכלכליסט נודע כי אתמול (ב') אישרה ממשלה כניסה של עובדי בניין פלסטינים לישראל. ההחלטה התקבלה לאחר דיון שערך המטה לביטחון לאומי בהשתתפות גורמים מצה"ל, השב"כ, רשות חירום לאומית, משרדי הבריאות, האוצר, ומשרדים רלוונטיים נוספים.
לפי ההחלטה, שתוכנה הגיעה לידי "כלכליסט", החל מיום ראשון הקרוב, 3 במאי, תתאפשר כניסה לישראל של פועלים פלסטינים העובדים בבניין ובחקלאות. מדובר ב-48 אלף עובדים עם היתרי עבודה בסך הכל: 36 אלף לבניין, 3,000 לתעשייה, ו-9,300 לחקלאות. כבר היום (ג') תתאפשר כניסה של 1,500 עובדים לאזור התעשייה עטרות.
1 צפייה בגלריה
פועלים פלסטינים מחברון
פועלים פלסטינים מחברון
פועלים פלסטינים מחברון
(צילום: AFP)
הממשלה ביקשה למנוע התקהלויות במעברים מחשש להתפרצות של המגפה ולכן אישור הכניסה שינתן לעובדים הוא חד-פעמי, המעסיקים יצטרכו לדאוג להם לסידורי לינה. עובד שיחזור לביתו ברשות הפלסטינית לא יוכל להיכנס שוב לישראל עד צאת הרמדאן בעוד כחודש. המעסיקים מחויבים לדאוג לסידורי לינה הולמים, וביטוח רפואי לעובדים.
ההחלטה נולדה לאחר שעשרות אלפי עובדים תושבי הרשות הפלסטינית עזבו בשבועות האחרונות את מקום עבודתם וחזרו לביתם. בגלל תקנות החירום וסגירת מעברי הגבול, עד היום לא התאפשר להם לחזור למקום העבודה.
על פי נתוני התאחדות הקבלנים בוני הארץ, השבוע שהו בישראל פחות מ-15 אלף עובדים פלסטינים לעומת כ-65 אלף בשגרה. ההחלטה על פתיחת מעברי הגבול התקבלה בתיאום עם הרשות הפלסטינית מתוך הבנה כי כניסת הפועלים חיונית לכלכלה הישראלית והפלסטינית.