חברת דן אנד ברדסטריט פירסמה היום (שני) את דירוגה השנתי של 50 חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2020. הרשימה כוללת חברות היי-טק מובילות בתחומי האינטרנט, אד-טק (Ed-Tech), סייבר, פינ-טק (Fin-Tech) ותחומים נוספים. בנוסף, פירסמה החברה גם את רשימת 20 הסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי הדירוג, פייסבוק ממשיכה לאבד גובה וצונחת השנה שני מקומות נוספים ברשימה, למקום השמיני, זאת לאחר שבשנה שעברה ירדה מהמקום השני למקום השישי. לעומתה, מייקרוסופט שומרת גם השנה על המקום הראשון ברשימה, בתור חברת ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בה. מיד אחריה מדורגות גוגל ישראל, שעלתה מהמקום השלישי לשני, וחברת איירונסורס (IronSource), שזינקה מהמקום השמיני למקום השלישי.
3 צפייה בגלריה
מייקרוסופט
מייקרוסופט
מייקרוסופט
(צילום: shutterstock)
חברת פיתוח התוכנה, סולוטו (Soluto), וחברת המשחקים, פלייטיקה (Playtika), שמרו על מקומן הרביעי והחמישי משנה שעברה, בהתאמה. אולם, חברת טאבולה (Taboola), שגרפה בשנה שעברה את המקום השני, נאלצה להסתפק השנה רק במקום השישי.
כמו כן, נכנסו השנה לא מעט חברות חדשות לרשימה, ביניהן חברת סיילספורס (Salsforce) - שדורגה במקום העשירי, חברת הסייבר אנ-אס-או (NSO) - במקום ה-14, חברת מאנדיי.קום (monday.com) - במקום ה-16, ו-13 חברות נוספות במקומות נמוכים יותר.

65% מהסטארטאפים לא נכללו בדירוג הקודם

גם ברשימת 20 הסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהם נכנסו חברות שלא דורגו בשנה שעברה. ליתר הדיוק, 13 חברות - 65% מהרשימה, לא היו חלק מהדירוג בשנת 2019.
הסטארט-אפ ביג-איידי (BigID), שעוסק בתחומי הסייבר, הוא אחד מהסטארטאפים שלא דורגו בשנה שעברה, ואילו השנה הוא גורף את המקום הראשון ברשימה. אחריו מדורג סטארט-אפ ה-E-Commerce (מסחר אלקטרוני - ד.ר.), נמוגו (Namogoo), שירד במיקום אחד משנה שעברה, למקום השני ברשימה.
גם במקום השלישי מופיע סטארט-אפ שלא דורג בשנה שעברה, גונג.איי-או (Gong.io), העוסק בתחום פיתוח התוכנה. במקום הרביעי מדורג סטארט-אפ ה-Fin-Tech (טכנולוגיה פיננסית - ד.ר.) , האניבוק (HoneyBook), גם הוא ירד במיקום אחד משנה שעברה ובמקום החמישי מופיע זברה מדיקל ויז'ן (Zebra Medical Vision), ששומר על מקומו החמישי והמכובד.
זוהי השנה השישית ברציפות שדן אנד ברדסטריט מפרסמת את דירוגה, אשר מתבסס על בחינה של מאות חברות היי-טק וסטארטאפים וכולל פנייה למנהלי HR (משאבי אנוש - ד.ר.) והשוואה של מגוון פרמטרים, ביניהם: יכולת העובד להשפיע, הסביבה הטכנולוגית, פיתוח קריירה ושימור עובדים, חוויית סביבת העבודה, תנאים ושביעות רצון העובדים.
במקביל, דן אנד ברדסטריט חילקו גם שאלון לעובדים עצמם, אשר דירגו גם הם את שביעות רצונם לפי פרמטרים שונים. כמו כן, נשאלו העובדים ומנהלי ה-HR מי הן לדעתם, חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן, ללא קשר למקום עבודתם שלהם.
בחברה מציינים כי בנוסף לפרמטרים אלו, שנבחנו גם בשנים קודמות, השנה הייתה התייחסות נרחבת בדירוג גם למשבר הקורונה. החברות נשאלו לגבי המדיניות שנקטו כלפי העובדים במהלך המשבר (תנאי העסקה, היקף פעילות וכד') וכיצד השפיע המשבר על פעילות החברה. במקביל, העובדים עצמם נשאלו לגבי שביעות רצונם מהתנהלות החברה במהלך המשבר.