משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על השמדת מוצרי בשר בסניף רמי לוי בשכונה בסוקולוב הרצליה. בהודעה נמסר כי במהלך ביקורת של נציגת היחידה הווטרינרית במשרד הבריאות נמצאו במקום ליקויים תברואתיים ו-84 ק"ג של "מוצרי בשר פגי תוקף, בעלי שינויים אורגנולפטיים חריפים, שאינם ראויים למאכל אדם", הושמדו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הבשר שנתפס בביקורת משרד הבריאות - רמי לוי הרצליה
הבשר שנתפס בביקורת משרד הבריאות - רמי לוי הרצליה
הבשר שנתפס בביקורת משרד הבריאות - רמי לוי הרצליה
(צילום: דוברות משרד הבריאות)
במשרד הבריאות מציינים כי ימשיכו לנקוט בצעדי אכיפה כנגד העסק וכי הטיפול במוצרי בקר, דגים ועופות, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה וללא עקיבות עלול להזיק לבריאות הציבור.
כזכור, בסמכות משרד הבריאות לנקוט גם בצעדים נוקשים יותר כנגד עסק שנמצא מפר את תנאי התברואה הנחוצים. כך למשל, לפני כשנה הוציא משרד הבריאות צו סגירה מיידי לסניף של רשת ויקטורי בבית שאן, לאחר שבביקורת נמצא כי המצב התברואתי בעסק אינו עומד בדרישות חוק רישוי עסקים והנחיות בנושא "תנאי תברואה נאותים למרכולים".
על פי צו הסגירה, במהלך הביקורת בוצעה השמדת מוצרי בשר, עוף ודגים במשקל של כ-203 ק"ג. בנוסף ובין יתר הליקויים, נמצאו במהלך הביקורת דגים מעושנים במקרר שאוחסנו בו מוצרי בצק לפני אפייה.
מהרשת נמסר בתגובה: "תוקף הבשר פג בשבת. בשבת לא עובדים ולכן לא הושלך. הבשר היה בתוך עגלה מלאה שניצבה ליד פח אשפה. זה לא היה בשר שהונח במקררים".