משרד התקשורת אישר היום (א') לחברת בזק לשווק אינטרנט במהירות גלישה של 200 מגה-ביט לשנייה. הזרז להחלטה היה משבר הקורונה והעלייה בהיקפי השימוש ברשת האינטרנט עקב המעבר לעבודה ולימודים מהבית.
המהלך ייצא לדרך לאחר שבמשך כמעט שנתיים דחה המשרד את בקשת בזק להפעילו, מחשש שיפגע במוטיבציה שלה להרצת הסיבים האופטיים. השיווק יתחיל בתוך ארבעה חודשים, לאחר שכל הגורמים בשוק, כולל ספקיות האינטרנט, ייערכו בהתאם. גם שיתוף הפעולה של בזק עם מתווה הסיבים האופטיים החדש של המשרד תרם לשינוי להחלטה.
1 צפייה בגלריה
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
(צילום: דוברות בזק)
שדרוג רשת כבלי הנחושת הוותיקה של החברה למהירות 200 מגה-ביט מתאפשר בזכות טכנולוגיה מתקדמת שאימצה, בשם V35B. בזק טרם פרסמה את תעריפי המנוי במהירות החדשה.
החברה התחייבה לפרישה רחבה ומגוונת, בשלב ראשון ב-244 יישובים שמייצגים את כלל חתכי הישובים ומגזרי האוכלוסייה בישראל - ממגד'ל שמס והעיירה שלומי שבצפון הארץ, ועד לישובי עוטף עזה והעיר אילת. החברה השקיעה בשנתיים האחרונות עשרות מיליוני שקלים בשדרוג הרשת הקיימת שלה בטכנולוגיה החדשה, במקביל להשקעות שלה בפריסת תשתית הסיבים האופטיים ברחבי המדינה.
שר התקשורת, יועז הנדל, אמר כי "משבר הקורונה מחייב מתן מענה לעבודה מרחוק, לרפואה מרחוק ולצערי גם ללימודים מרחוק, בשנת הלימודים הקרובה. המשמעות היא שימוש רחב באינטרנט ביתי. הדרך עוד ארוכה להשלים את הפיגור של העשור, אך היום אנו עושים צעד חשוב לצימצום הפערים, כאשר מתווה הסיבים האופטיים ייתן בהמשך מענה לכלל האזרחים".
מנכ"ל בזק, דודו מזרחי הבטיח, כי בעקבות אישור משרד התקשורת, בזק תכפיל את קצב הגלישה על גבי הרשת הקיימת עבור מאות אלפי משתמשים. "אנחנו מקווים", אמר, "שמשרד התקשורת ישלים את ההסדרה הנדרשת לשם השקת פרויקט הסיבים האופטיים של החברה בהקדם האפשרי, ובכך, במקביל להשקת הקצב החדש, נוכל בקרוב לצאת לדרך גם בפרויקט הסיבים".