חברת אל על, שבוחנת בימים אלו את מתווה האוצר שהוצע לה, הודיעה אחר הצהריים בדיווח לבורסה שהחליטה להאריך את משך החופשה ללא תשלום של מרבית מעובדי החברה עד לפחות 31 ביולי, בשל אי הוודאות במצבה ובעולם התעופה. מדובר ביותר מ-5,800 עובדים שנמצאים בחופשה ללא תשלום מעל לחודשיים השרויים באי ודאות גדולה.
כחלק מהחלטת החברה, שלח מנכ"ל אל על גונן אוסישקין אגרת לעובדים, בה עדכן אותם בהחלטה: "אנו במאמץ מתמשך מול הבנקים לקבלת הלוואה בערבות המדינה, שתאפשר לאל על לצאת ממשבר הקורונה ולחדש את פעילותה", הסביר אוסישקין. "ללא סיוע של המדינה, בכל מתווה שיסוכם, לא נוכל לחדש את הפעילות. אני מדגיש כי ללא קשר לתנאים בענף התעופה והחלטות של ממשלות על פתיחת השמיים ותחילת טיסות של חברות אחרות לנתב"ג וממנה, ללא הגעה על סיכום והזרמת ההלוואה לא נוכל לחזור לפעילות, זאת מאחר והסכום הזה נדרש כתנאי בסיסי ומקדמי לחידוש הטיסות, על מנת לאפשר תשלום חובות ללקוחות וספקים- בלי תשלום החובות הללו לא ניתן לחדש את הפעילות ולא נוכל להתחיל בהחזרה מדורגת של האנשים מחל"ת".
2 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
2 צפייה בגלריה
המכתב ששלח המנכ"ל לעובדי החברה
המכתב ששלח המנכ"ל לעובדי החברה
המכתב ששלח המנכ"ל לעובדי החברה
אוסישקין התייחס גם להצעת האוצר לפיה החברה תקבל הלוואה בערבות מדינה בגובה של 75 עד 80 אחוז בסכום של 250 מיליון דולר בנוסף להנפקת מניות של החברה בהיקף של 150 מיליון דולר לציבור הרחב. המדינה, כך הציעה האוצר, תתחייב לרכוש מניות שלא יירכשו בהנפקה, כך שהמדינה תוכל להשתלט על החברה ובכך להלאימה. "להצעות המדינה לסיוע, לאחר חודשים רבים של דיונים והכנת תוכניות עסקיות העונות על דרישות ההתייעלות שהוצבו על ידי האוצר והבנקים, הכוללים צעדים קשים כמו פיטורים, קיצוץ שכר והתייעלות נוספות, קיבלנו אתמול מתווה נוסף מהאוצר", הסביר אוסישקין לעובדים.
"מדובר בהצעה חדשה ואנו מנסים ללמוד את הפרטים ולהבין את מתווה ההצעה, כאשר השיקול היחידי הניצב לנגד עינינו הוא טובתה של החברה. אנשי אל על, אנו נמצאים במרכזה של צומת קריטית לעתידה של אל על ועושים כל שביכולתנו על מנת למצוא את הדרך שתבטיח שגשוש ועתיד יציב ובטוח לאל על, זה לא יהיה קל ונכונו לנו ימים קשים, אך אני וצוות ההנהלה נחושים לעשות הכול על מנת להציל את הבית ואני מאמין שנמצא את הדרך ביחד עם ההסתדרות ונציגי העובדים להגיע להסכמה שתאפשר את מתן הסיוע שנחוץ לאל על כמו אוויר לנשימה".
ההודעה של החברה מגיעה בהמשך לדיווח שלה מאמש, בדבר השלכות נגיף הקורונה על פעילות החברה והפעולות הננקטות על ידה על מנת להתמודד עם השלכות אלו, כאשר בכלל זה הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום.
בתוך כך, לאחר השבתת נמל התעופה בן גוריון ביום שישי האחרון לשעתיים, נפגשו היום יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן עם נציגי האוצר והתחבורה בכדי למצוא פתרון ל-2,500 עובדי רש"ת שיצאו לחל"ת עם תחילת המשבר. ב-1 ביולי היו אמורים העובדים להפסיק לקבל דמי אבטלה מביטוח לאומי אולם בעקבות הפגישה הוחלט להאריך את תקופת התשלום למשך חודש אחד נוסף. בזמן זה ימשיכו הצדדים במשא ומתן כדי למנוע פיטורים המוניים ולהשאיר את מרבית העובדים מועסקים.