ביכורי שדה, הסיטונאית הגדולה בישראל לפירות וירקות וספקית התוצרת הטרייה של משרד הביטחון, בסיסי צה"ל ורשתות מזון שונות, תחל לראשונה בתולדותיה לשווק ישירות לצרכן. ל"ממון" ול-ynet נודע שהחברה בעיצומה של הקמת אתר למכירה אונליין, ובמקביל תקים מערך הפצה עצמאי לחלוקה לבתים - תוך יממה מביצוע ההזמנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מחזור המכירותי השנתי של החברה, שבבעלות האחים ששי ואילן שבע, כ-1.3 מיליארד שקל והיא משווקת ל-1,500 נקודות חלוקה קמעונאיות מדי יום, כולל לרשת הסופרים "שוק העיר" שבשליטתה. על פרויקט האונליין מופקד אפי דברת, סמנכ"ל פיתוח עסקי של החברה.
1 צפייה בגלריה
שליח עם משלוח אונליין של פירות וירקות
שליח עם משלוח אונליין של פירות וירקות
משלוח של פירות וירקות. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
ביכורי שדה מצטרפת בכך לגל מגדלים וסיטונאי ירקות ופירות שהחלו בשיווק ישיר לצרכנים, במטרה להוריד תלות ברשתות ולעקוף את פער התיווך שהן גובות. מחלקת פירות וירקות היא הרווחית ביותר ברשתות, ומהדו"חות של הרשתות הגדולות, במיוחד של שופרסל, עולה שהרווח הגולמי הממוצע במחלקה הוא 34% לעומת 25% בשאר המחלקות.
השיח הציבורי על פערי התיווך והסגרים בעידן הקורונה הביאו לזינוק ברכישות באונליין, ואתרים רבים נפתחו על ידי חקלאים וסיטונאים. למשל עטרה סיטונאי ירקות ופירות מהצפון, שפתחו לאחרונה חנות ראשונה שלהם לממכר פירות וירקות ישירות לצרכן ורכשו את שוקיט, אתר למכירות אונליין. גם "יבולה" מקבוצת בן דרור סיטונאים לשוק המוסדי פתחו לאחרונה את אתר "פרשוק", וכן נפתחו אתרים נוספים כמו נוי השדה, השוקה, הירקן, משק כרמל, משק רוזלמן ועוד.
היתרון של ביכורי שדה הוא במגוון הענק וכוח הקנייה שלה. אילן שבע אמר ל"ממון" ול-ynet כי הבידול שלהם ייעשה באיכות הפרימיום של התוצרת, וכי יסתמכו על הידע שצברו באתר של רשת שוק העיר, שימשיך לפעול בנפרד. בפברואר הקרוב מתוכננת הנפקת 20% מביכורי שדה לפי שווי מבוקש של כ-600 מיליון שקל. החברה מעסיקה קרוב ל-1,400 עובדים.