סאגת סניף איקאה באשתאול: כשבוע לאחר פתיחת הסניף החמישי של איקאה על אדמות מושב אשתאול, במשרד המשפטים ובוועדה המחוזית לתכנון ובנייה עדיין בוחנים את המקרה "החמור", כהגדרתם, וטוענים כי ההיתר שניתן לפתיחה של חנות הרהיטים אינו חוקי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הסניף נפתח לאחר עיכוב של חודשיים וחצי, בשל עבירות בנייה במתחם. לפני יותר משבוע אישרה ועדת הערר בראשות עו"ד בני זלמנוביץ' את הכשרת העבירות, בין היתר בשל המצוקה הכלכלית.
1 צפייה בגלריה
סניף איקאה החדש באשתאול
סניף איקאה החדש באשתאול
סניף איקאה החדש באשתאול
(צילום: עמית שאבי)
בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שהגישה ערר נגד הפתיחה, ובמשרד המשפטים, רואים בחומרה את הנפקת היתר הבנייה ופתיחת הסניף לציבור. במכתב ששיגר יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים עמיר שקד ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מטה יהודה ניב ויזל, הוא כותב: "נודע לי שב-20 במאי ניתן היתר בנייה לתוכנית. אבקש להבהיר כי התוכנית פורסמה שלא כדין, בניגוד להודעתי במרץ 2020 לפיה התוכנית אינה מאושרת".
שקד הדגיש כי ההיתר שניתן אינו כדין, מאחר שהתוכנית אינה מאושרת, ולכן לא ניתן היה לפרסמה ברשומות. במשרד המשפטים ציינו כי "נבחנות כל האפשרויות המשפטיות להתמודדות עם המקרה החמור. העובדות מוכרות למשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ".
הפתיחה המקורית של הסניף הייתה מתוכננת ל-5.3, כאשר למבנה שכבר הוקם הוצא היתר בנייה ל-17 אלף מ"ר. היזמית, פארק מסחר ותעשייה אשתאול, ביקשה מהוועדה המקומית להעביר משטח סמוך שבבעלותה 8,600 מ"ר לאחסנה ולוגיסטיקה, אך בטרם הונפק היתר החברה בנתה את התוספת.
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הגישה ערר. ועדת הערר קבעה כי "המשך סגירת החנות מהווה גזר דין קשה למאות משפחות". הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מטה יהודה: "הפרסום וההיתר נעשו בהתאם להחלטת ועדת הערר".