השכר הממוצע של העובדים הישראלים במשק ירד משמעותית בחודש יולי והגיע ל-11,651 שקל, לעומת 12,076 שקל בחודש יוני. ירידת השכר נובעת בעיקר מכך שעובדים בחל"ת, ששכרם נמוך במיוחד, הוחזרו למקומות העבודה. בתחילת משבר הקורונה, בחודש מרץ, היה השכר הממוצע במשק 10,936 שקל.
בראש טבלת השכר בישראל, להוציא את עובדי ההיי-טק, עמדו בחודש יולי עובדי ענף המידע והתקשורת עם שכר ממוצע ברוטו של 23,329 שקל, לפני עובדי שירותים פיננסיים ושירותי ביטוח שהשתכרו בחודש 20,129 שקל ועובדי ענף החשמל והמים עם שכר של 19,451 שקל.
2 צפייה בגלריה
תלוש משכורת
תלוש משכורת
תלוש משכורת
(צילום: shutterstock)
בתחתית מקבלי השכר בישראל עמדו בחודש יולי, כמו גם בחודשים הקודמים, העובדים בשירותי אירוח ואוכל, שרבים מהם עובדים במשרות חלקיות, עם שכר חודשי של 5,255 שקל, נמוך משכר המינימום למשרה מלאה בישראל, 5,300 שקל. לפניהם היו בתחתית רשימת המשתכרים עובדי שירותי ניהול ותמיכה עם 6,156 שקל ברוטו לחודש ולפניהם עובדי שירותים שונים אחרים עם שכר של 6,720 שקל.
יצוין כי בתחום ההיי-טק היה השכר בישראל גבוה במיוחד: עובדי מחקר מדעי ופיתוח השתכרו 27,110 שקל, עובדי תכנות וויעוץ בתחום המחשבים השתכרו 25,240 שקל ובכל ענף ההייטק היה השכר 24,288 שקל.
בינתיים אושרה הפחתת שכר השרים וחברי הכנסת ב-10%, כפי שהציע שר האוצר, ישראל כץ, אולם הצעת החוק טרם עברה חקיקה בכנסת והיא מתעכבת כדי להביא יחד עמה הצעה להפחית את השכר של המוצמדים לשכר השרים, ביניהם גם שופטים ודיינים. ל-ynet נודע כי שר האוצר יפיץ בימים הקרובים את הצעת החוק לקיצוץ שכר השרים, הח"כים והצמודים לשכרם.
כץ מסר כי "לאחר שהממשלה אישרה את הצעתי לקיצוץ שכר בכירים אביא אותה בימים הקרובים לאישור הכנסת. עם כניסתי לתפקיד שר האוצר בחרתי לקצץ 10% משכרי ואני מברך על קיצוץ השכר ועל ההצטרפות של בכירים נוספים בינהם נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. הדוגמה האישית שלנו כנבחרי ציבור חשובה תמיד ובמיוחד בעת הזו".

עלייה של אחוז אחד במספר משרות השכיר בישראל הייתה בחודש יולי לעומת חודש יוני. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתברר, כי עלייה נרשמה כמעט בכל ענפי המשק, לעומת זאת, בענף שירותי אירוח ואוכל הייתה ירידה של 5% לעומת חודש יוני.
בסך הכל היו בישראל בחודש יולי 3.479 מיליון משרות שכיר, לעומת חודש יולי 2019 נרשמה ביולי השנה ירידה משמעותית של 9.1% במספר משרות השכיר. בענף שירותי אירוח ואוכל הייתה קריסה ומס]ר המשרות ירד ב-37.3%, בעיקר בשל סגירת מסעדות ובתי קפה והיקך פעילות קטן יותר בהן מאז תחילת משבר הקורונה. בענף אומנות, בידןר ופנאי הייתה ירידה של 34.4% ובענף המסחר נרשמה ירידה של 10.3%.