נייקי הגישה תביעה נגד חברת Mschf, בטענה שזו הוציאה ליין של נעליים שנראות כמו מוצר של נייקי, אלא שהן נקראות "נעלי השטן" ויש בהן דם אנושי. הנעליים השטניות הושקו בשיתוף פעולה של Mschf עם הראפר ליל נאס X לרגל הוצאת השיר החדש שלו, "מונטרו".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ענקית הנעליים הבינלאומית טענה כי Mschf השתמשה בנעל אייר מקס 97 בתור השראה לנעלי השטן שלה, והוסיפה לה דיו אדום וטיפה של דם אנושי לסולייה, באופן שבילבל את הצרכנים וגרם להם לחשוב שנייקי היא זו שייצרה את הנעל.
1 צפייה בגלריה
ליל נאס X עם נעלי השטן
ליל נאס X עם נעלי השטן
ליל נאס X עם נעלי השטן
(צילום מסך מהאתר)
לפיכך תבעה נייקי את החברה בהפרה של סימנים מסחריים, וטענה גם כי השימוש בסימן המסחרי של החברה "Swoosh" הוליך שולל את הצרכנים. נייקי האשימה את החברה בפגיעה משמעותית שנגרמה למותג, לאחר שלקוחות התלוננו ש"נייקי תומכת בשטן".
"נעלי השטן" הוצאו במהדורה מוגבלת של 666 זוגות, כשכל זוג עולה לא פחות מ-1,018 דולר. מספר כלי תקשורת דיווחו כי מרגע שהחלה המכירה של הנעליים אתמול (שני), כל הזוגות אזלו בתוך דקה. ליל נאס X צייץ שהוא יבחר את מקבל הזוג 666 מבין משתמשי המדיה החברתית שהפיצו את אחד הציוצים שלו. הנעליים הושקו כאמור לאחר שהראפר זוכה הגראמי בן ה-21 שיחרר ביום שישי קליפ לשיר החדש "מונטרו", שבו הוא רוקד עם דמות שלובשת קרני שטן.
נייקי, בתביעתה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, אמרה כי הנעליים הופקו "ללא אישור והסמכה של נייקי", והחברה "לא קשורה בשום צורה לפרויקט זה".
"כבר קיימות עדויות על בלבול משמעותי בשוק, כולל קריאות להחרים את נייקי בתגובה להשקת נעלי השטן של MSCHF בהתבסס על האמונה השגויה כי נייקי אישרה מוצר זה", נכתב בתביעה. נייקי אמרה כי לקוחות קראו להחרים את החברה בגלל הנעליים של Mschf, ושחקן הכדורסל ניק יאנג צייץ שהוא התלבט אם להמשיך לנעול נייקי אחרי שהושקו "נעלי השטן".
נייקי ביקשה מבית המשפט לעצור באופן מיידי את Mschf ולהורות לה למסור את כל המוצרים הדומים למוצרי נייקי להשמדה, ומסרה שהיא מצפה למשפט כדי לקבל פיצויים, על אף שלטענת החברה הנזק התדמיתי עצום ו"כסף לא יוכל לפצות עליו".
לא מדובר בסיפור הראשון של Mschf ונייקי. בעבר, Mschf הפכו זוגות נעליים של נייקי מקס 97 לסניקרס בהשראת ישו, כאשר הן מלאות במים קדושים שהגיעו מנהר הירדן ובורכו על ידי כומר. כל זוג "קדוש" כזה נמכר ב-3,000 דולר.
נייקי אמרה לניו יורק טיימס, כי "הקמעונאית לא הייתה מעורבת בנעליים של Mschf. אין לנו קשר עם Little Nas X או MSCHF. נייקי לא עיצבה או שיחררה את הנעליים הללו, ואיננו תומכים בהן", אמרה החברה בהצהרה ל"טיימס".