איקאה פותחת את החנויות בניגוד לעמדת משרד הבריאות. ברשת החליטו לפתוח היום (ראשון) במתכונת מצומצמת, ולהפעיל את הקומה הראשונה בלבד, שבה נמכרים מזון ופריטים חיוניים. בשלב זה לא יימכרו ברשת רהיטים והמסעדה ועולם הילדים יהיו סגורים. כשעתיים אחרי שנפתחו הסניפים, פקחים של עיריית ראשון הגיעו לסניף במקום וקנסו את הרשת בחמשת אלפים שקלים, ולאחר מכן כרזו ללקוחות והודיעו להם כי הם עוברים על החוק.
הפקחים שהגיעו לסניף ביקשו להזהיר את הציבור כי הימצאות במתחם מהווה עבירה וכי בקרוב יתבצעו הליכי אכיפה כנגד השוהים במתחם החנות בניגוד לחוק.
1 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
(צילום: נדב אבס)
נאור ניסים, לקוח שהתייצב באיקאה ראשון לציון עם פתיחת החנות, אמר מוקדם יותר ל-ynet: "ראיתי את הפוש מ-ynet ב-9:30 וישר הגעתי". ניסים סיפר כי חיכה תקופה ארוכה לפתיחת סניפי איקאה: "היה חסר מוצר לעסק שלי, שתמיד אני קונה באיקאה, ועזר לי מאוד שהחנויות סוף סוף נפתחו". מעבר לכך אמר כי לדעתו יש לפתוח את כל החנויות: "אני חושב שצריך ללמוד לחיות לצד הקורונה ולא כל הזמן לפתוח ולסגור. כמו שאתם רואים אנשים לא עובדים וזאת בעיה. אז בהחלט צריך לפתוח".
ממשרד הבריאות נמסר כי עמדתם לא השתנתה, וכי הם חושבים שמדובר בחנויות בגודל של קניון, שפתיחתן תיצור התקהלויות גדולות וחשש להדבקה. לכן, במשרד עדיין מתנגדים לפתיחת החנויות. "הם פותחים על דעת עצמם".
מגורם באיקאה נמסר לעומת זאת כי הרשת פותחת את החנויות מתוקף היותן חנויות רחוב, ונוקטת משנה זהירות בכך שלא פותחת את קומת הרהיטים. מהרשת נמסר כי "חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת ועל פי התקנות של ממשלת ישראל. אנו נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו על פי כל ההנחיות".

הודיעה שתפתח - והתקפלה

בחודש שעבר הודיעה איקאה כי תפתח את חנויותיה, אך לאחר שבמשרד הבריאות התנגדו לפתיחה, ברשת דחו אותה שוב ושוב עד שהודיעו כי נסוגו מהתוכנית לפתוח.
במשרד הבריאות טענו אז כי הרשת לא מוכרת מוצרים חיוניים, בעוד ברשת טענו אז כי על פי מתווה הפתיחה, שלפיו לא ייפתחו המסעדה, אזור ממלכת הילדים ומתחם הרהיטים - איקאה מהווה חנות לממכר מוצרים חיוניים.
מנכ"ל איקאה שוקי קובלנץ, אמר בחודש שעבר בריאיון לאולפן ynet: "יש חנויות רחוב שנפתחו, לפני זה יש תקנה שאומרת שאפשר לפתוח חנויות שהם בתחום מזון, פארמה ותרופות וחנויות שעיקר עיסוקם הוא מוצרים חיוניים ותחזוקת הבית, אין רשימה בחוק שקובעת מה מוצר חיוני לתחזוקת הבית. אנחנו לא נילחם באף אחד, רוצים הבנה".
פורסם לראשונה: 09:22, 06.12.20