**עדכון** "חברת הרהיטים שלגביה מובאות התלונות בכתבה זו נסגרה ואינה קשורה למותג גלמר רהיטי ילדים הפועל כיום – 15.8.21. החל מה-31.5.20 המותג פועל תחת הנהלה חדשה".
חברת רהיטי הילדים גלמר (glamer), לא סיפקה את הסחורה ולא עונה לטלפונים ולפניות צרכנים ששילמו ולא קיבלו את מיטות הילדים שהזמינו - כך טוענים לקוחות החברה.
לגלמר, המעסיקה כ-40 עובדים, יש סניפים בנתניה, כפר סבא, חיפה ועמק חפר והמפעל שלה יושב בסלעית, שם היא מחזיקה גם מחסן עודפים. מדובר בחברה ותיקה (נוסדה ב-1994) שנחשבת אמינה, ונוסדה על ידי רונן ואורנת יצחקי. היא מייצרת מיטות, ארונות, שידות ורהיטים נוספים לילדים, מעץ מלא.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כעת הסניפים סגורים ובשל מגבלות התנועה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, לקוחות אף לא יכולים לנסוע למחסני החברה. ככל הנראה, מדובר בכמה עשרות לקוחות שמחכים לסחורה וחלקם התאגדו בקבוצת וואטסאפ. אחת הלקוחות סיפרה ל"ידיעות האחרונות" ול-ynet: "קניתי מיטת ילד מעץ ב-3.3 ב-1,780 שקל ולא קיבלנו אותה, אחרי שאמרו שיספקו תוך 30 יום ולא יצרו קשר".
לקוחה נוספת שרכשה בסכום דומה החליטה לנסות לבטל תשלומים עתידיים, אך חברות האשראי מסרבות לבטל רכישה לאלה ששילמו בתשלום אחד. לקוח כזה סיפר שרכש מיטה בתחילת מרץ בתשלום אחד ב-1,490 שקל: "עבר כבר שבוע וחצי ממועד האספקה. לא ניתן להשיג אף אחד. החלטתי שאני מנסה לאתר את האנשים שם ויהי מה. התקשרתי לכל הסניפים ומישהו שהציג עצמו כמנהל הסניף בחיפה ענה לי, כנראה עשה עקוב אחרי. הוא אמר לי שהחברה פשטה את הרגל וגם הוא והעובדים שלו לא קיבלו את הכסף. מה שקשה לי זה הילד, שהזמין איתי את המיטה וכבר ספר את הימים שהיא תגיע. פתחתי קבוצת וואטסאפ וגילינו שיש אנשים שהזמינו בינואר ועוד לא קיבלו. פניתי לבעלים במטרה להגיע איתם להסדר אבל הם לא עונים לאף אחד, אפילו לא סיפקו הסבר".
בענף הרהיטים כבר אירעו מקרי היעלמות של חברות רהיטים, עת רשתות ריהוט סגרו במפתיע סניפים והפסיקו פעילותן. הצרכנים לא תמיד קיבלו את כספם בחזרה. בימים אלה, חברות רהיטים רבות הקפיאו את פעילותן בשל הקורונה, אך רובן ממשיכות לספק הזמנות שנעשו קודם למשבר וכן הזמנות אונליין.
בחברת גלמר רהיטים לא הגיבו לפניות לבקשת תגובה.