היוצרים נגד הבימה: 28 במאים ידועים, מחזאים מוכרים, מעצבי במה, תאורה ותלבושות ועוד, שעבדו ועובדים בתיאטרון הבימה, הגישו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כנגד התיאטרון הלאומי המנוהל בידי נאמנים שמונו על ידי בית המשפט.
התובעים טוענים כי בעוד שהיוצרים השכירים של הבימה ושחקני התיאטרון השכירים והעצמאיים הוצאו לחל"ת בתקופת משבר הקורונה, וכך קיבלו חלק מהשכר מהביטוח הלאומי - יוצרים עצמאיים כדוגמתם, שעבדו בהבימה, נותרו חסרי כול. "התובעים שנפגעו פגיעה אנושה מקריסת התיאטרון כשנותר חייב להם כספים רבים שלא שולמו להם, נפגעים כעת פגיעה אנושה ובלתי מוצדקת נוספת הנובעת מהגדרתם המלאכותית והשגויה כעצמאים".
1 צפייה בגלריה
אדריכלות
אדריכלות
רחבת הבימה ריקה בצל התפשטות נגיף הקורונה
(צילום: דנה קופל)
על התובעים נמנים הבמאים רון פינקוביץ, נתן דטנר, אילן רונן, רפאל ניב, דפנה זילברג ורועי שגב, וכן מחזאים מוכרים כמו עוזי וייל, אמנון לוי, מרדכי לרנר, זיו נבו, חגית רכבי, כמו גם המלחין אוהד חיטמן, ועוד.
התובעים טוענים באמצעות עו"ד דרור דוד נחום כי הם שיצרו בפועל עבור תיאטרון הבימה את ההצגות שהוצגו על במותיה בשנים האחרונות. לטענתם, נאמני הבימה סירבו להכיר בהם כמי שהיו עובדי התיאטרון ולכן נשללה מהם האפשרות לפנות לביטוח לאומי ולקבל לכל הפחות חלק משכרם. כל זאת, "כאשר התובעים כולם הם התיאטרון. הם הרוח החיה מאחוריו", נטען.
התובעים מבקשים מבית המשפט להצהיר כי בינם לבין התיאטרון התקיימו יחסי עובד-מעביד לצורך תשלום הגמול המשולם על ידי הביטוח הלאומי. טרם הוגש כתב הגנה.