שטראוס מחריפה את התחרות בתחום המזון ופותחת חזית נוספת מול אסם, ויליפוד ותנובה. שטראוס תיכנס לראשונה לתחום המזון הקפוא ותתמקד בפתרונות לארוחות מוכנות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כחלק מההיערכות לתחום החדש, שמה של חטיבת "מזון טרי" של שטראוס, תחתיה פועלים סלטי אחלה, סלטים טריים ופסטה מצוננת, ישונה מעתה ל"חטיבת האוכל", בהנהלתו של יפתח עצמון, ששימש כמנכ"ל מזון טרי. מדובר במנות מוכנות וקפואות, בשלל קטגוריות כפתרון מלא או חלקי לארוחה: החל מפיצות, מנות פסטה, מאפי ירקות וכו'.
2 צפייה בגלריה
קניות בזמן קורונה
קניות בזמן קורונה
קניות בזמן קורונה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

הסיבה לשינוי: קיפאון מכירות בתחום הסלטים

בישראל מדובר בתחום לא מפותח במיוחד, אולם ברשתות המזון בחו"ל ניתן למצוא מגוון של מארזי ארוחות לפי קטגוריות וגם תחת המותג הפרטי של הרשתות.
לממון ול-ynet נודע כי מאחורי שינוי ייעוד החטיבה עומדת העובדה שפעילותה העיקרית, סלטי אחלה, כמו כל קטגוריית הסלטים התעשייתיים, אינה צומחת כבר מספר שנים וסובלת מקיפאון במכירות, עקב שינוי בהרגלי הצריכה של הצרכן, שמעדיף מזון בריא וטרי יותר.
ב-2020 קטגוריית הסלטים המוכנים עלתה בכ-1% בלבד, בעוד כל שוק המזון עלה ב-9% בממוצע. היות שהמגמה של ירידה בצריכת סלטים תעשייתיים אופיינית ורציפה בכל העולם, שטראוס נדרשה לפתרון, כשהמטרה שעם התרחבות הקטגוריה החדשה, ילך וירד חלקה של אחלה מסך כל מכירות החטיבה.
2 צפייה בגלריה
אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל
אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל
מהלך אסטרטגי. אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל
(צילום: עמית שעל)
מדובר לא רק בכניסה לתחום חדש, אלא במהלך אסטרטגי, משום שעד כה ליבת העסקים של שטראוס התמקדה בממתקים, בקפה, במחלבה ובסלטים. כעת, מגדירה שטראוס תחום חדש ורחב לפעולה - עולמות האוכל.
בניגוד לשאר מוצריה, שרובם הגדול מיוצר במפעליה, הפעילות החדשה תרחיב את פעילותה בתחום יבוא המזון: לפחות בהתחלה המוצרים הקפואים ייובאו מחו"ל. ההפצה, המצריכה משאיות בקירור עמוק שאין ברשות שטראוס, תיעשה בשיתוף פעולה עם מפיץ מקומי. בחלק מהמוצרים החדשים שטראוס תתחרה ביצרניות מקומיות כמו שלושת האופים, מעדנות ואפילו אסם, ובחלק אחר מהמוצרים ביבואניות כמו ויליפוד. בשנתיים האחרונות שטראוס הרחיבה את פעילות היבוא שלה עם קבלת הזיכיון ליבוא מוצרי אלפרו ומחלבת ארלה לישראל ויבוא של שימורי ירקות.
בתגובה אמר מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור: "הקפואים הם אחד מעשרת מנועי הצמיחה הגדולים בתחום המזון. באירופה הקטגורייה בצמיחה: הטכנולוגיות החדשות בהקפאת המזון הופכות את הקפוא לטרי החדש ושומרות בהליך ההפשרה על ערכיו".