התמונה מתבהרת: הנאמן שמונה לנכסי החברה של מייק בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים, טוען במסגרת בקשה לבית המשפט כי "מדובר בכ-1,000 משקיעים שונים, שאיבדו את כספם, חלקם איבדו ממש את עולמם ואת כל רכושם... מבדיקה ראשונית של מסמכי החברה עולה כי היקף כספי המשקיעים ש'נעלמו' עומד על למעלה מ-500 מיליוני שקלים". כך נודע ל-ynet. דיון בפרשה יתקיים היום (ד') בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
הנאמן, עו"ד ליאור דגן, ביקש מהשופט חגי ברנר להורות לרשות לניירות ערך לפעול לצמצום צווי החילוט הזמניים שהוטלו על נכסי וכספי החברה של בן ארי באופן שניתן יהיה לשחרר לקופת הפירוק סך של חמישה מיליון שקל. "הסיטואציה בה הרשות לניירות ערך הקפיאה נכסים וכספים בעשרות מיליוני שקלים במסגרת החקירה הפלילית באופן המסכל כל אפשרות לקדם את ענייני ציבור הנושים והמשקיעים היא בלתי הגיונית וגורמת נזק אדיר לציבור המשקיעים/נושים", טען.
הנאמן מציין כי במסגרת צווי החילוט הזמניים תפסה הרשות את כלל המזומנים שבחשבונות הבנק של החברה של בן ארי שבפירוק בסך כ-12 מיליון שקל, ומבקש לקבל לקופת הפירוק חלק מהכספים על מנת לקדם פעולות חקירתיות לאיתור ותפיסת נכסים.

מבקשים פשיטת רגל

בתוך כך, נודע כי 436 משקיעים בחברה של בן ארי הגישו לפני מספר ימים בקשת פשיטת רגל נגדו (צו לפתיחת הליכים). בית המשפט מינה בשלב זה כנאמן זמני לנכסי בן ארי את עו"ד דגן, אולם כונס הנכסים הרשמי ביקש מבית המשפט למנות בהליך פשיטת הרגל נגד בן ארי נאמן אחר, על מנת להימנע כביכול מניגוד ענייניים, שהרי עו"ד דגן הינו גם הנאמן של החברה של בן ארי. המשקיעים שהגישו את בקשת פשיטת הרגל ביקשו למנות את עו"ד דגן.
2 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
במסגרת הבקשה שהגישו המשקיעים למתן צו פתיחת הליכים נגד בן ארי, הם טוענים, באמצעות עוה"ד איתן ארז ומור בן שושן, כי "המדובר בפרשה מסמרת שיער שבה הונה בן ארי את מאות המבקשים ומאות משקיעים רבים נוספים, פרשה המזכירה עד מאוד את מעלליו של הנוכל הבינלאומי ברנרד מיידוף. פרשה זו הותירה מאות משפחות שאיבדו את כל רכושם או חלק גדול הימנו".
לטענת המשקיעים, בן ארי הציג את עצמו למבקשים כעומד בראש חברת אי.ג'י.אף. אי (EGFE). "בן ארי נטל באמצעות החברה כספים ממאות משקיעים לכאורה עבור אפיקי השקעה רבים, נמנע מלהשקיע את הכספים בפועל, תוך שהוא משלם את הריביות האסטרונומיות שהובטחו על ידו לנושים הקודמים בזמן, מכספי הקרן של המשקיעים החדשים, בדפוס פעולה המכונה 'הונאת פונזי'. חלק מן הנושים התפתו לקבל הכנסה חודשית קבועה וחלק אחר פותו לקבל ריבית שנתית גבוהה של בין 10%-14% לשנה. בנוסף לכך, הובטחו למשקיעים בונוסים שונים ומשונים, בדרך כלל 3% לשנה. מייק בן ארי נתן באופן אישי ערבויות אישיות למשקיעים לצורך 'הבטחת השקעתם'".

"משפחה איבדה עד 12 מיליון שקל ונותרה בלי כלום"

עורכי הדין של המשקיעים שהגישו הבקשה, עו"ד ארז ובן שושן, מציינים כי בחודש האחרון פגשו אישית במשרדם קרוב ל-450 קורבנות שאיבדו את כספם. "הסיפורים שנשמעו היו מכמירי לב ממש. חלק מהמרומים הם אלמנות, יתומים, נשים שהתגרשו ואיבדו את כל ממונן, יורשים שאיבדו את ירושת הוריהם, נכים, לקויי ראיה וזוגות צעירים. מרומים נוספים היו אנשים מבוגרים, חלקם פנסיונרים וחלקם חולים, אשר הכסף שהעבירו לחברה נועד להבטחת פרנסתם לעת זקנה. קטגוריה נוספת של מרומים הם אנשים אשר שוכנעו על ידי מיכאל בן ארי למכור את דירות מגוריהם ולהשקיע את התמורה בידיו 'הנאמנות' של בן ארי.
"מדובר בסיפורים מזעזעים, הכוללים גם מספר מקרים שמשפחות איבדו 2 ל-12 מיליון שקל למשפחה והפכו לחסרות כל. רוב הקורבנות היו חסרי ידע והבנה בהשקעות. את הקורבנות הללו הצליח בן ארי להוליך שולל בעזרת הכריזמה שלו ובאמצעות מצגים כוזבים ומפתים שהציג בפניהם, לרבות דו"חות תשואה והסכמי התקשרות שנותנים כסות פורמלית ובטוחה להשקעות וכן שימוש במונחים רבים באנגלית.
"כחלק מההונאה, ניצל בן ארי את האמון הרב שרחשו לו המרומים אשר הסכימו למסור לו את כספם ואת חסכונותיהם ללא כל בטוחה. כמובן שדפוס פעולה זה נגוע קשות בפלילים עקב גיוס הון ליותר מ-35 ניצעים ללא היתר או תשקיף כמתחייב מהוראות חוק השקעות משותפות בנאמנות", נטען.
בנוסף, טוענים המשקיעים כי "התברר כי בן ארי ביצע משיכות כספיות בהיקפים מהותיים מחשבונות הבנק של החברה אל חשבוניותיו הפרטיים ו/או לחשבונות נוספים תחת שליטתו וכן נטל לחשבונותיו האישיים חלק מכספי המשקיעים בהיקפי עתק".
יש לציין כי בן ארי נעצר על ידי הרשות לניירות ערך באפריל האחרון ושוחרר בערבות, וככל הנראה עזב מאז את הארץ. בשלב זה הרשויות מנסות לאתרו.
יודגש כי בן ארי הינו חשוד בפרשה. לא ניתן היה להשיג את תגובתו.