לקוחות פספורטכארד נאלצו לטוס לדובאי בלי הכרטיס הנטען של חברת הביטוח, למרות ששילמו על ביטוח רפואי ורכוש. לטענת הלקוחות, המכונה שמנפיקה את הכרטיס, שעליו מוטען סכום כסף לתשלום במקרה של אירוע רפואי, תקולה ככל הנראה למעלה מחודש. מדובר בעמדת הנפקה שנמצאת בנתב"ג ואמורה להקל על הנוסעים.
"הם אומרים לך לקבל את הכרטיס בנתב"ג רגע לפני הטיסה וזה הכי הגיוני בעידן של הקורונה, אבל המכונה לא עובדת", אמר ל-ynet אחד מלקוחות החברה. "כל הרעיון הוא לקבל את הכרטיס לפני שאני יוצא מהארץ וכך את ההוצאות הרפואיות אני יכול לשלם דרך הכרטיס. יש עמדה בשדה התעופה שלא עובדת. חיכינו בשער שיבוא מישהו לטפל בזה, זה לא טופל ולא תוקן. זה קרה בתחילת נובמבר. לפני שבועיים טסתי עוד פעם לדובאי ושוב המכונה לא עבדה, בדיוק אותו סיפור ואף אחד לא עונה בטלפון בשירות הלקוחות. לדעתי העמדה לא עובדת כבר חודש או חודשיים אז למה מפנים אליה? ואם היה קורה לי משהו? למזלי אין לי בעיה רפואית אז לא נאלצתי לבדוק את זה".
1 צפייה בגלריה
הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לדובאי
הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לדובאי
טיסה מסחרית מישראל לדובאי
(צילום: מוטי קמחי)
מיכל, לקוחה נוספת של החברה, מספרת: "כשהגעתי לשם בפעם הראשונה בתחילת נובמבר, המתקן היה סגור. בשירות הלקוחות אמרו לי: 'זה בתיקון, זאת תקלה זמנית, יתקנו עד שנצטרך לעלות למטוס'. בפועל המכונה הזאת מקולקלת. גם בפעם השנייה שטסתי לדובאי ב-5 בדצמבר - היא לא עבדה. מנצלים את זה שטווח הזמנים שלך קצר ואת ממהרת ואומרים לך: 'זה בדיוק התקלקל'. דיברתי עם אנשי עסקים שטסו לשם ועשו גם הם ביטוח דומה. גם להם זה לא עבד.
"כלומר, הלקוחות נאלצים לטוס עם שק של הבטחות שווא. אני מקווה שהרשות להגנת הצרכן תחקור את הנושא לעומק ותאלץ את חברת פספורט קארד להפסיק עם שיטת ׳מצליח׳ ולעמוד בעתיד בהתחייבויות שלה ללקוחותיה. החשש הוא שיקרה משהו בחו"ל ואז כל היתרון והבידול של החברה מתפוגג כשאין כרטיס, צריך להגיש בקשה לתביעה במקום לשלם עם הכרטיס".
מפספורטקארד נמסר בתגובה: "במהלך החודש האחרון הוחלפה מכונה תקולה להנפקת כרטיסי PassportCard בעמדת השירות בנתב"ג, ונוספה מכונה נוספת לרווחת הנוסעים.
"הכיסוי הביטוחי תקף עבור כלל לקוחות פספורטכארד ובהם גם לקוחות שעקב תקלה יצאו לחו"ל ללא כרטיס. בשעת הצורך נציגי החברה בדובאי ובשאר היעדים ידאגו לרווחת הנוסעים כך שלא יפגעו בשום צורה מיציאתם מהארץ ללא כרטיס. נמשיך להעמיד ללקוחותינו שירות בסטנדרט הגבוה ביותר".