3 צפייה בגלריה
עבודות הנחת סיבים אופטיים
עבודות הנחת סיבים אופטיים
עבודות הנחת סיבים אופטיים
(צילום: דנה קופל)
אחרי עיכובים של שנים בזק משיקה את הסיבים האופטיים שלה, והודיעה היום (א') מה יהיו מחירי תשתית האינטרנט המאוד מהיר שלה. המחירים יהיו זמינים ללקוחות (בעלי גישה לתשתית סיבים) - החל ממחר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהירות 1 גיגה מתומחרת ב-119 שקל לחודש + החל מ-20-18 שקל לחודש לספק אינטרנט + 12.5 שקל ל-36 חודשים לחיבור + 19.90 שקל לנתב בזק. כלומר, החל מכ-170 שקל לחודש ומעלה. ניתן להשתמש גם בנתב שאינו של בזק.
מדובר במחירים גבוהים יחסית לשוק. כך למשל, סלקום מוכרת טריפל במחיר דומה ולמרות עוצמתה של בזק היא לא מביאה בשורת מחיר. היא גם היחידה שגובה דמי חיבור (450 שקל סך הכל). החברה עוד לא החלה לחבר בתים פרטיים. כשתחבר: דמי החיבור שם יהיו גבוהים יותר. סלקום ופרטנר לא גובות דמי חיבור וכך גם הספקיות שמשתמשות בתשתית IBC של חברת החשמל.
פרטנר למשל, גובה 100 שקל לחודש על 1 גיגה כולל ספק ודמי חיבור (על 600 מגה גובה 90 שקל לחודש). נתב נמכר ב-20 שקל לחודש ל-36 חודשים - 720 שקל סך הכל או 25 שקל בחודש בהשכרה. אפשר לרכוש נתב פרטי. בבזק אגב, המחיר החודשי לנתב הוא קבוע ונצחי.
3 צפייה בגלריה
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
בקרוב תשיק מהירות 2.5 ג'יגה. מטה בזק בת"א
(צילום: דוברות בזק)
בזק מוכרת כיום מהירות 100 מגה ב-80 שקל לחודש ו-200 מגה ב-99 שקל לחודש. היום השיקה גם מהירות של 600 מגה ב-109 שקל לחודש ואלף מגה ב-119 שקל. כל אלה ללא עלות ספק ונתב. לשתי המהירויות האחרונות יש להוסיף תוספת של עלות חיבור ל-36 חודשים כאמור.
החברה תשיק בקרוב גם מהירות של 2.5 גיגה, לראשונה בישראל, לצד נתב חדש בשם be2. המחיר עוד לא פורסם. אולם, יש לקחת בחשבון שהמהירויות הגבוהות מתאומות למכשירים תואמים. כך למשל, רבים מהמחשבים הנייחים לא תומכים במהירות של גיגה וכך גם חלק מהטלפונים הניידים.
בזק טוענת שהיא מחברת בימים אלה 100 אלף לקוחות בחודש, עם יעד של כמיליון משקי בית תוך שנה, 40% מהאוכלוסיה, כולל פריפריה - ו-45% מהרשויות בישראל. נכון להיום יש לחברה 300 אלף משקי בית נגישים, מתוכם 250 אלף משקי בית זמינים לחיבור (תיבה בכל אחת מהקומות בבניין, לפי בזק).
3 צפייה בגלריה
תמונה של דודו מזרחי
תמונה של דודו מזרחי
"פריסה שראויה לשיא גינס". מנכ"ל בזק, דודו מזרחי
(צילום: דנה קופל)
"זאת פריסה תקדימית בקנה מידה עולמי. שראויה לשיא גינס", כך תיאר מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, את פרויקט הפריסה. לשאלה - מדוע המחירים גבוהים? אמר מזרחי: "מעולם לא היינו שחקן של מחיר. אנחנו נותנים מוצר פרימיום ושירות פרימיום". מזרחי הוסיף: "קלטנו מאות עובדים ואנחנו צופים פחות תקלות כי זאת תשתית יציבה יותר מתשתית הנחושת הקיימת".
יו"ר בזק, גיל שרון, אמר: "תוך זמן לא רב ישראל תעקוף את העולם. הפער הזה יצטמצם תוך זמן בלתי רגיל".
לפי מזרחי, ספקיות האינטרנט ניסו לעצור את המהלך כולל איום בבג"ץ והודות למשרד התקשורת הוא יוצא לדרך. הספקיות מצידן טוענות שבזק תרמוס אותן ותשתלט על השוק בזכות יכולת הפריסה שלה ושליטתה בתשתית.
חברת HOT צפויה להשיק השבוע את תשתית הסיבים שלה ולפרסם מחירים. בזק בינלאומי פרסמה היום שתמכור שירותי ספק אינטרנט ב-20 שקל לחודש למהירויות האלה.