העומס על האינטרנט בשנת הקורונה: ‏6.7 מיליון ישראלים גולשים באינטרנט, כשבכל בית מורידים בממוצע קבצים בנפח של כ-12 גיגה ליום לעומת 9 גיגה בשנה שעברה - עלייה של כ-30%, כך עולה מדו"ח שפרסמה היום חברת בזק ששולטת בתשתית האינטרנט בישראל. כשנפח הגלישה השנתי עלה פי 5 מחצי גיגה ל-3 גיגה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יש לציין כי תשתית האינטרנט בישראל לא עמדה בעומס בשיא משבר הקורונה ותשתית האינטרנט המהיר מאוד בישראל (על גבי סיבים אופטיים) מגיעה רק למיעוט מתושבי מדינת ישראל.
1 צפייה בגלריה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
עלייה משמעותית בנפח הגלישה
(צילום: shutterstock)
דו"ח האינטרנט של בזק כולל בין השאר סקר שנערך בקרב מדגם של 2,300 מרואיינים לצד נתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק, בצרוף ניתוח נתוני השוק.
לפי הדו"ח, 71% מהישראלים שדרגו את תשתית האינטרנט והציוד הנלווה – כשההוצאה הממוצעת בשנה עומדת על 2,300 שקל, כולל שדרוג חבילת הגלישה (44%), מחשב (25%), נתב (24%) ומגדילי טווח (21%). 70% מהעובדים מהבית לא קיבלו מימון או ציוד ממקום העבודה. 89% מהתלמידים לא קיבלו מימון או ציוד מהעיריות וממשרד החינוך.
בין היתר השימוש באינטרנט עלה משום שקנינו יותר אונליין נעזרנו יותר בשירותי רפואה דיגיטליים ו-94% מהנשאלים דיווחו כי החלו להשתמש בבירוקרטיה דיגיטלית, מתוכם 69% השתמשו השנה יותר בשירותים הדיגיטליים לעומת השנה שעברה.
גם תכני הווידיאו גדלו: 93% מהציבור צופים בסטרימינג (צפייה ישירה). עוד עולה מן הדו"ח כי אחוז הצופים בתוכן וידאו בסטרימינג באמצעות הטלוויזיה גדל השנה ועומד על 51%, זאת לעומת 26% בשנה הקודמת. הצפייה בנטפליקס למשל הכפילה עצמה השנה. יותר ישראלים מאזמינים למוזיקה אונליין ולפודקאסטים ומשחקים יותר אונליין (בעיקר בני נוער). .
יש גם עלייה של 96% בשימוש בטלוויזיות חכמות מ-26% ל-51% בצפייה בתכני וידיאו מהאינטרנט וירידה בצפייה בתכנים האלה מהסמארטפון או טבלט.