ייצוגית בצל הקורונה: בקשה לאישור תובענה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבוע שעבר כנגד HOT, yes וסלקום, על כך שהן ממשיכות לגבות תשלום ממנויי ערוצי ספורט 5 שבבעלות RGE, למרות עצירת השידורים החיים עקב משבר הקורונה. זוהי הבקשה השנייה באותה טוענה שהוגשה לבית המשפט מתחילת החודש, כאשר הראשונה עסקה בערוצי ספורט 1-4 שבבעלות צ'רלטון.
התובעים טוענים כי מידת האטרקטיביות של ערוצי הספורט טמונה ביכולתם לשדר שידורים חיים, ושהם הסיבה בשלה ביקשו לקוחות לרכוש את הערוצים.
2 צפייה בגלריה
ג'רארד גולש לרגליים של קאקה
ג'רארד גולש לרגליים של קאקה
ערוצי הספורט אינם משדרים אירועים חיים אלא אך ורק שידורים חוזרים של משחקים משנים או חודשים עברו, "תוכן חסר כל ערך" לטענת התובעים
(צילום: AP)
בחודשים מרץ עד מאי של כל שנה אמורות להגיע ליגות הכדורגל והכדורסל בישראל ובאירופה לשיא, שכן במחזורים האחרונים המשוחקים בחודשים אלה נקבעות האלופות. עקב התפרצות וירוס הקורונה, החל מה-13 במרץ הופסקה הפעילות של כלל הליגות ונדחו אירועים כמו יורו 2020 ואולימפיאדת טוקיו.
כתוצאה מכך, ערוצי הספורט אינם משדרים אירועים חיים אלא אך ורק שידורים חוזרים של משחקים משנים או חודשים עברו, "תוכן חסר כל ערך" לטענת התובעים. בעקבות כך, אלפים התנתקו מהחבילות, אך משאר המנויים ממשיכות החברות לגבות תשלום מלא ב"שיטת מצליח", המבטאת "התנהלות פסולה וחסרת תום לב", לשון התביעה. התובעים מציינים כי כלל החברות משווקות את הערוצים באתר ובחוזים שלהן כ"ערוצים של שידורים חיים".
סכום התביעה הקבוצתית, עד להגשתה, מוערך במעל ל-2.5 מיליון שקל, כאשר התביעה הראשונה מוערכת בכ-37 מיליון שקל לפחות.
על פי הערכות בשוק, יש בין 250-200 אלף מנויים לאחת מחבילות הספורט בתוספת תשלום. לקוח אשר מעוניין להתנתק מהחבילה יכול לעשות זאת ללא קנס דרך שירות הלקוחות או דרך השלט. פרטנר היא החברה היחידה שהודיעה כי לא תחייב את מנויי חבילות הספורט עבור חודש אפריל, ועל כן התביעות לא הוגשו נגדה.