אסטרטגיית היציאה של המשק מהמשבר: שר האוצר משה כחלון אמר הערב (ב') במסיבת העיתונאים שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "פרסום אסטרטגיית היציאה מראה שמצב התחלואה השתפר לאין ערוך".
במהלך מסיבת העיתונאים, הציג נתניהו שורה של הקלות במגבלות שהוטלו עד כה, ביניהן ביטול מגבלת 100 המטרים מהבית, החזרת גני הילדים לפעילות ביום ראשון הקרוב ופתיחת הקניונים והשווקים עד סוף השבוע.
2 צפייה בגלריה
משה כחלון
משה כחלון
משה כחלון
(צילום: לע"מ)
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, אמר במסיבת העיתונאים כי "העצמאים שזכאים למענק יקבלו את הכסף בתוך יומיים". כחלון אמר כי "המענקים לעצמאים אכן התעכבו, אבל כבר השבוע הם יגיעו לאנשים. הממשלה תעשה הכל למנוע מיתון".
עוד הוסיף כחלון כי "מעבר לכספים שהוקצו, יש לנו תוכנית שתוציא את מדינת ישראל לצמיחה כלכלית. בדרך משתמשים בפיצויים או מענקים או דמי אבטלה, אבל זאת לא תוכנית עבודה.
"בסוף פברואר, כשלא היה חולה אחד בארץ, ראש הממשלה קרא לי אליו לחדר ואמר לי 'תשמע, הולכים פה לאירוע ענק, גם בריאותי וגם כלכלי ואנחנו צריכים את מירב המוחות ומיטב המוחות', ואני זוכר את אותו לילה. יחד עם ראש המל"ל גייסנו את מיטב המוחות. אנשים רציניים, פיזיקאים ואנשי מתמטיקה, והצוותים התחילו לעבוד ולתת פתרונות.
"מדינת ישראל במשבר מתחה את כל היכולות שלה וברוך השם יש לנו יכולות. כל הגופים הופעלו. אני שמח על הפתיחה של המשק, בתהליך שהגענו אליו בשיתוף עם משרד הבריאות. אני חושב שזה מאוד חשוב כי המשק חייב לנוע".
2 צפייה בגלריה
אלי כהן באולפן ynet
אלי כהן באולפן ynet
שר הכלכלה אלי כהן
(צילום: שאול גולן)
שר הכלכלה אלי כהן הוסיף כי "במהלך החודש האחרון נפגשנו כאן כולנו עם מגוון בעלי עסקים שונים על מנת לגבש מתווה לסיוע ופיצוי. גם היום תוך כדי הישיבה הארוכה שהייתה התייעצנו גם עם הסוחרים בשווקים וגיבשנו יחד איתם מתווה סביר שיהיה מאוזן בצד הבריאותי גם בצד הכלכלי.
"התכנית של היום נותנת אופק לכל עסק במדינת ישראל עם תאריכים מוגדרים. אודות לעבודה האחראית שנעשתה גם על ידי ראש הממשלה ומשרד הבריאות אנחנו מודיעים שבעוד פחות מ-72 שעות יפתחו הקניונים והשווקים. מדובר באלפי עסקים ומאות אלפי מועסקים שיחזרו לעבודה".