מגורים במקום תעשייה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב החליטה לתת תוקף להקמת שכונת מגורים חדשה בבני ברק, הכוללת 1,500 יחידות דיור, שני פארקים בשטח כולל של כ-12 דונם וכ-110 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור. המשמעות: הוועדה המקומית תוכל להוציא היתרי בנייה לתוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, ומשתרעת על פני שטח של 104 דונם מדרום לרחוב הירקון, בחלק הצפון מערבי של שכונת פרדס כץ וממזרח למתחם התעסוקה ה-BBC.
על פי הודעת הוועדה מהיום (ג'), התוכנית, שאושרה בשבוע שעבר, מציעה לפנות את אזור התעשייה שמהווה כיום "שטח הפקר" לא מוסדר, ונמצא במצב תחזוקתי ירוד. במקומו תוקם השכונה, שתכלול מבני מגורים בני שבע קומות, כאשר מתוך כלל יחידות הדיור, 300 יוקצו עבור דירות קטנות.
1 צפייה בגלריה
בני ברק
בני ברק
בני ברק
(צילום: shutterstock)
עוד כוללת התוכנית הנחיות להקמת 19 גני ילדים בקומות הקרקע של מבני המגורים, בהתאם למדיניות עיריית בני ברק, וכן לדברי הוועדה מתוך רצון לאפשר לתושבים שירותי ציבור בקרבת הבית. לאורך הרחובות הירקון ואבו חצירא יוקמו שטחי מסחר ושימושים ציבוריים נוספים, תוך חידוש פני הרחוב.
התוכנית, שאושרה על ידי הוועדה בראשות היו"ר אדריכלית דניאלה פוסק ונערכה על ידי אדריכל יואב אומן ממשרד טיטו אדריכלים, תואמת את תוכנית המתאר המאושרת לעיר. היא מהווה אחת מתוך כמה תוכניות מפורטות המוכנות מכוחה, מאז אישורה ביולי 2018.
מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, חוה ארליך-רוגינסקי, ציינה כי "כחלק מהמאמץ להרחיב את פוטנציאל המגורים לתושבי בני ברק, ולהסדיר פארקים ומגרשים לצרכי ציבור, אושרה תוכנית לא שגרתית זו, שהופכת אזור תעסוקה ירוד למגורים בבנייה רוויה".