מבוטחת של חברת הביטוח מנורה בפוליסת אובדן כושר עבודה טוענת בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה כי החברה נמנעת מלשלם לה תשלום חד פעמי של 26 אלף שקל המגיע לה לפי הפוליסה, ודורשת ממנה בדיקת עיוורון מדי שנתיים אף שלטענת המבוטחת, הביטוח הלאומי נתן לה נכות של 100% לצמיתות על אובדן כושר עבודה והיא מחזיקה בתעודת עיוור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד צחי פיסטל ועדי ערמן ממשרד בן-ארי, פיש, סבן ושות', טוענת המבקשת, אדריכלית, כי בשל מחלתה שהובילה לעיוורונה היא הוגדרה על ידי הביטוח הלאומי "כבעלת נכות מוחלטת לצמיתות". לאחרונה פנתה למנורה לאחר שהידרדרות מצבה הובילה לעיוורון ולחוסר יכולת לעבוד בעבודה מפרנסת.
2 צפייה בגלריה
מנורה מבטחים
מנורה מבטחים
מנורה מבטחים
(צילום: מנורה מבטחים)
לטענתה, בפוליסה מצוין במפורש כי מלבד התשלומים החודשיים על אובדן כושר עבודה שאישרה חברת הביטוח קיים סעיף הנותן למבוטח הנחשב "בעל נכות מוחלטת לצמיתות" תשלום חד פעמי השווה לתשלום החודשי הנקוב בפוליסה מוכפל ב-12.
מהבקשת מציינת כי "מנורה נוקטת פרקטיקה פסולה, ובה נדרשת המבקשת לעבור מדי שנתיים הערכה על אודות יכולתה או חוסר יכולתה לעבוד. פרקטיקה זו נועדה רק כדי שמנורה תוכל להתחמק מתשלום המובטח בפוליסה למבוטח שאיבד את כושר העבודה באופן מוחלט ותמידי".
המבקשת מוסיפה כי חרף זאת, קבע רופא מטעם חברת הביטוח כי איבדה מכושרה לעבוד בכל עבודה מפרנסת למשך שנתיים בלבד, והמליץ כי המבקשת תשוב ותיבדק על ידו בתום התקופה. לטענת המבקשת, "מאחר שמדובר במחלה ניוונית, אף לשיטת הרופא, ברור כי מצבה הבריאותי אינו יכול להשתפר אלא רק להרע".
ממנורה נמסר: "החברה תעביר את התייחסותה במסגרת כותלי בית המשפט".
2 צפייה בגלריה
עו"ד צחי פיסטל
עו"ד צחי פיסטל
עו"ד צחי פיסטל
(צילום: יוליה טוקרב)