"סגר בשעה 20:30 אומר שאנשים יתחילו לעזוב את החנויות בסביבות השעה 18:00-19:00, אלו השעות שבהן המסחר הכי ער, עם הפדיון הכי גבוה. זה אולי נשמע קטנוני, אבל כשהיינו סגורים למעלה מחצי שנה כל יום שיורד לטמיון מכאיב". כך אמר היום (רביעי) יו"ר התאגדות רשתות המסחר, שחר תורג'מן, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"ביקשנו שהסגר יתחיל בשעה 22:00 אך לצערנו לא נעננו. אחרי שהיינו סגורים 190 יום, כל שעת מסחרת כואבת. במיוחד אם יעשו שימוש בכלי הזה פעמים נוספת, זה כבר מתחיל להיות משמעותי. השעה נקבעה אבל עם אפשרות לחזור הביתה החל מ-20:30 ולא להיות כבר בבית, ננסה להרוויח את המיטב", הוסיף תורג'מן.
1 צפייה בגלריה
עוצר לילי בפורים
עוצר לילי בפורים
עוצר לילי בפורים
(צילום: דוברות המשטרה)
לטענת תורג'מן, "אני לא רואה תרחיש ששוב יסגרו את המסחר לחלוטין. אבל, אנחנו רוצים שממשלת ישראל תזכור שאם היא רוצה לעשות סגר לילי נוסף והיא לא רוצה לפגוע במסחר אז השעה העדיפה היא החל מהשעה 22:00. אף אחד לא מבטיח לנו שלא יעשו שימוש נוסף בכלי הזה".
יש התאוששות בשטח בעקבות הפתיחה? "זה לא אותו בוסט שהיה. בהתחלה נפתחו 15 קניונים מתוך 180 קניונים, אז כל עם ישראל נהר בהמוניו לכיוון הקניונים. עכשיו כל המסחר נפתח והעסק מתנהל כראוי, לא רואים התקהלויות. הסימן הכי טוב זה התורים בחוץ, ככה יודעים שמי שנמצא בפנים מקפיד על ההנחיות. אז יש פעילות ערב, היא לא כמו שהייתה בעבר אבל יותר מאשר ימים קודמים".

לאחר מכן התייחס תורג'מן לביקורת הרבה סביב המשך מודל החל"ת והטענה כי הוא מתמרץ אנשים להישאר בבתים ולקבל דמי אבטלה במקום לחזור לעסקים. "כץ טועה, זו לא תופעה בשוליים. הכוונה לתת רשת ביטחון היא טובה, אבל היא נועדה לאפשר למי שרוצה לעבוד ולא מוצא עבודה לקבל סיוע. בפועל, זה לא המצב. אנחנו חסרים עשרות אלפי ידיים עובדות.
"אני אצטט לך שיחה הזויה שהייתה בשבוע שעבר עם אחד המעסיקים בקבוצה שלנו. מעסיק מתקשר לעובד והעובד אומר לו, ואני מצטט: 'אתה התבלבלת, תתקשר אלי ביולי ואז אני אודיע לך אם החלטתי לחזור לעבודה או לא'. ציטוט אמיתי משיחה אמיתית. זה משקף את הבעיה. אנשים יושבים בבית, ההפרש בין השכר שהם מקבלים בבית לבין השכר שהם יקבלו בעבודה הוא 1,500-2,000 שקל, אז הם מעדיפים להשאר בבית", טוען תורג'מן.