בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת זאפה, שמנהלת את קבוצת הזאפה ומפעילה רשת של 11 מועדונים/אולמות, הוגשה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הטענה: החברה לא השיבה כספים על הופעות שבוטלו בגלל הקורונה.
תושבת הוד השרון טוענת, באמצעות עורכי הדין יובל עציוני, אלדד פסי ומאור לוי, כי רכשה באתר זאפה בפברואר האחרון כרטיסים להופעה משותפת של אביב גפן ולהקת התעויוט. ההופעה אמורה הייתה להתקיים ב-25 באפריל אך בוטלה לאור משבר הקורונה.
3 צפייה בגלריה
זאפה חיפה
זאפה חיפה
זאפה חיפה
(צילום: אסי פטוקה)
המבקשת מציינת כי רכשה מספר כרטיסים ושילמה באמצעות כרטיס אשראי 916 שקל. לטענתה, אף על פי שההופעות בוטלו ועל אף דרישותיה החוזרות ונשנות לא קיבלה את כספה חזרה עד למועד הגשת הבקשה. לדבריה, מדובר "בהתנהלות פסולה ואנטי-צרכנית".
3 צפייה בגלריה
גולן עינת
גולן עינת
גולן עינת, בעלי הזאפה
(צילום: מיכה לובטון)
המבקשת טוענת כי על זאפה היה לפעול להשבה מיידית של הכספים ששולמו על רכישת כרטיסים להופעות. זאת באמצעות זיכוי כרטיסי האשראי שבאמצעותם נרכשו הכרטיסים. היא מציינת שהיא רוצה לייצג את כל הלקוחות שרכשו מהזאפה כרטיסים להופעות שהיו אמורות להתקיים מ-11.3 ואילך ואשר בוטלו ולא התקיימו במועדן, מבלי שכספם הושב. טרם הוגשה תגובת זאפה לבית המשפט.
3 צפייה בגלריה
עו"ד יובל עציוני (מימין) ועו"ד אלדד פסי
עו"ד יובל עציוני (מימין) ועו"ד אלדד פסי
עו"ד יובל עציוני (מימין) ועו"ד אלדד פסי
(צילום: איציק בירן)
מקבוצת זאפה נמסר: "אנו מתפלאים על התביעה המיותרת, שכן עוד בטרם הוגשה, למעלה מ-20 אלף רוכשי כרטיסים כבר קיבלו את כספם בחזרה, ויתר הרוכשים שיחפצו בכך יקבלו בימים הקרובים את מלוא כספם – בדיוק כפי שהצהירה זאפה שתעשה, כשרק החל המשבר. בימים אלו, עם סיום הסגר, פונה מרכז שירות הלקוחות של החברה באופן מסודר לכל רוכשי הכרטיסים, ולפי בקשתם מוענק להם החזר כספי מלא, או לחלופין כרטיס פתוח להופעה עתידית, לכשיינתן אישור רשמי לקיים הופעות. עד עתה, למעלה מ-80% מרוכשי הכרטיסים ביקשו לקבל כרטיס פתוח להופעה עתידית".
אתמול פירסם רז שכניק כי שי בוצר, מנכ"ל רשת זאפה, מסיים את תפקידו בתום חמישה חודשים בלבד. זאת על רקע ארגון מחדש בהנהלה שעליו החליט גולן עינת, לאור הקשיים הכספיים בעקבות הקורונה.