שירות התעסוקה מדווח הבוקר (שני) כי ביממה האחרונה נרשמו 18,566 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז הידוק הסגר נרשמו 39,308 מובטלים ומאז יום ראשון, 27.12.2020, היום בו החל הסגר, נרשמו בסך הכל 99,234 דורשי עבודה חדשים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהעדכון עוד עולה כי 81,923 מהמובטלים הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על 82.5%, בעוד 17,311 מהם פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 17.5% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר.
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
בשירות מציינים כי מתחילת הסגר עובדי המכירות היו לנפגעים העיקריים ושיעורם בקרב הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי עומד על 19.9%. אולם, החל מהיממה האחרונה הנפגעים העיקריים הם עובדים בתחומי החינוך, ההוראה וההדרכה, המהווים 22.4%. עוד מדגישים בשירות, כי שיעור המובטלים בתחומי החינוך הכפיל עצמו ביותר מפי ארבעה עצמו מאז הידוק הסגר, כאשר ביום חמישי עמד שיעורים עד 5.1% בלבד.
בהקשר ישיר לכך, נזכיר כי שר האוצר, ישראל כץ, אמר בשבוע שעבר בריאיון לאולפן ynet, כי "אני נגד המודל הגרמני. אני בעד לתת תמריץ לעובד לחזור לעבודה".

כץ טען כי "מה זה יעזור אם אתן למעסיק כסף? זה לא יעבוד. אם מאות אלפים עכשיו יוצאים כי הקניונים נסגרו, החנויות נסגרות, אף אחד שנסגר לא יחזיק את העובד גם אם תממן לו שליש מהשכר. לעומת זאת, אתה יכול להוציא אותם לחל"ת ולהחזיר אותם עם תום הסגר מיד לעבודה. פתיחת המשק זו התרופה העיקרית, כאשר החיסונים יגיעו להיקף משמעותי ניתן תמריצים ונביא את כולם לחזור לעבודה, אבל לא הענשה קולקטיבית ולא חוק גרמני לתת למעסיק כסף שהוא לא עושה איתו כלום כשהוא סגור".
יצוין, כי באין מודל כמו הגרמני או הקנדי שישאיר את העובדים במקומות עבודתם לשבועיים הקרובים, לפחות, המעסיקים מפטרים ומוציאים לחופשות ללא תשלום עשרות אלפי עובדים בתקופת הסגר.
שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, מסר: "הנתונים המדאיגים אודות מספר המובטלים החדשים מאז תחילת הסגר השלישי דורשים טיפול מיידי ודחוף. כפי שהתרענו בעבר, הצעירים, אשר חלקם הגדול מועסק בתחומים בעלי יציבות תעסוקתית מוגבלת, הם אלו שסופגים את הנזקים הקשים ביותר. מערכי תמרוץ מעסיקים לעידוד העסקה, אותם מציע שר האוצר, הם פלסטר למשבר תעסוקתי עצום. נדרשים פתרונות עומק כמו הגמשת מודל החל"ת לאחר הסגר לצד הרחבת ההסבות וההכשרות המקצועיות עבור הדור הצעיר, על מנת שיוכל להשתלב בשוק העבודה ולהיות הקטר שמחזיר את הכלכלה למסלול".