שירות התעסוקה דיווח הבוקר (א') כי מאז הידוק הסגר השלישי ביום שישי לפנות בוקר נרשמו 20,742 דורשי עבודה חדשים. המעסיקים שוב שולחים הביתה עשרות אלפי עובדים גם ממקומות עבודה חיוניים, שכן מהעסקים האחרים כבר הוצאו לחל"ת בשבועיים של הסגר החלקי יותר מ-50 אלף עובדים.

סך הנרשמים מתחילת הסגר ביום ראשון 27.12, לפי שירות התעסוקה, הוא 80,668 דורשי עבודה חדשים. 65,083 מהם הוצאו לחל"ת, ושיעורם מכלל דורשי העבודה החדשים עומד על 80.6%, בעוד 15,585 מהם פוטרו או התפטרו ושיעורם עומד על 19.4% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר.
1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(באדיבות שירות התעסוקה)
23% מהנרשמים הם עובדים בתחום המכירות ו-16.2% הם עובדים בתחומי החינוך, ההוראה וההדרכה, ששיעורם שילש עצמו מאז הידוק הסגר. כך, ביום חמישי עמד שיעורם על 5.1% מסך הנרשמים מאז ה-27.12.
נוכח הידוק הסגר, צופה שירות התעסוקה כי ככל והסגר יימשך חודש (מאז 27.12) מספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה כתוצאה ממנו ינוע בין 120-150 אלף. כלכלנים צופים שיתכן שחלקם גם יפוטרו, בעיקר עובדים ששוהים כבר שלושה סגרים בחופשות ללא תשלום.
שר האוצר, ישראל כץ, אמר בשבוע שעבר בריאיון לאולפן ynet, כי "אני נגד המודל הגרמני. אני בעד לתת תמריץ לעובד לחזור לעבודה".
יצוין, כי באין מודל כמו הגרמני או הקנדי שישאיר את העובדים במקומות עבודתם לשבועיים הקרובים, לפחות, המעסיקים מפטרים ומוציאים לחופשות ללא תשלום עשרות אלפי עובדים בתקופת הסגר.
עם זאת, כץ אמר בריאיון כי "מה זה יעזור אם אתן למעסיק כסף? זה לא יעבוד. אם מאות אלפים עכשיו יוצאים כי הקניונים נסגרו, החנויות נסגרות, אף אחד שנסגר לא יחזיק את העובד גם אם תממן לו שליש מהשכר. לעומת זאת, אתה יכול להוציא אותם לחל"ת ולהחזיר אותם עם תום הסגר מיד לעבודה. פתיחת המשק זו התרופה העיקרית, כאשר החיסונים יגיעו להיקף משמעותי ניתן תמריצים ונביא את כולם לחזור לעבודה, אבל לא הענשה קולקטיבית ולא חוק גרמני לתת למעסיק כסף שהוא לא עושה איתו כלום כשהוא סגור".