הרשתות החרדיות ברכל ונתיב החסד החלו לפרסם באפליקציות השוואות המחירים את מחירי המוצרים הנמכרים בכל הסניפים שלהן. גם רשת רמי לוי בשכונה (סופר קופיקס) תחל לשדר מחירים אונליין. באפליקציית השוואת המחירים פרייסז כבר מציגים את מחירי רמי לוי בשכונה בסניף הרצליה סוקולוב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני כשנתיים רמי לוי קנה את קופיקס. רמי לוי בשכונה מחויבת לפרסם את מחירי סניפיה באינטרנט בשל היותה בבעלות קמעונאי גדול. לרשת, שעדיין נקראת ברובה סופר קופיקס, יש 35 סניפים, שמונה מהם הוסבו למותג רמי לוי בשכונה. חברת קיטליקס שעובדת עם הרשת, תוסיף סניפים נוספים שישדרו מחירים לאפליקציות – במהלך השבוע הקרוב.
1 צפייה בגלריה
השוואת מחירים באונליין. סופר קופיקס
השוואת מחירים באונליין. סופר קופיקס
השוואת מחירים באונליין. סופר קופיקס
(צילום: מירב קריסטל)

התנגדות שהגיע לבג"ץ

עבור רשת ברכל מדובר בחידוש למרות שהרשת הייתה אמורה לשדר מחירים אונליין לפני שנים. לרשת 46 סניפים והיא מגלגלת מחזור שנתי המוערך ב-550 מיליון שקל. היא נקנתה ב-2019 על-ידי רשת נתיב החסד של שמואל אטיאס, שלה 30 סניפים. מחזור המכירות של נתיב החסד הוערך אז בלמעלה מ-250 מיליון שקל בשנה.
רשתות המחויבות על פי חוק המזון לפרסם מחירים אונליין ולעדכן אותם מדי שעה, הן אלה שנחשבות לקמעונאי גדול לפי חוק המזון. קמעונאי כזה מוגדר כמי שמחזיק ב-3 חנויות לפחות, ושמחזור המכירות השנתי שלו עולה על 250 מיליון שקל.
עקב כך, שתי הרשתות מחויבות בפרסום מחירי מוצרי כל הסניפים שלהן אונליין ועליהן לעדכנם מדי שעה. ברשת ברכל סירבו לפרסם מחירים כך והעניין אף הגיע לבג"ץ, אחרי שטענה שהיא לא מעוניינת להפנות צרכנים לאינטרנט וכי צרכניה לא יאהבו את העובדה שהרשת מפרסמת באינטרנט, משום שהם חרדים ומתנגדים לאינטרנט. זאת למרות שרשת חרדית גדולה אחרת, אושר עד, מפרסמת מחירים אונליין כבר שנים. לאחר שברשות להגנת הצרכן התכוונו לקנוס אותה ב-702 אלף שקל אם לא תנהג כחוק, ברכל משכה את העתירה.
לאחרונה כאמור, הרשת נכנעה והחלה לשדר מחירים אונליין וכעת אפליקציות השוואות המחירים יכולות להציג אותן, שכן הקבצים החלו להיות משודרים באופן מסודר על-ידי חברת קומקס. בעקבותיה, גם מחירי רשת נתיב החסד עודכנו באפליקציות.