מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: בלנדר מוט של Bosch עם פטנט ואקום, דגם MS6CB61V5. מחיר: 748-829 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בלנדר מוט הוא המצאה שבראש וראשונה נולדה בשביל מרקים מבלונדרים. עם כל ההתפתחויות בתחום הבלנדרים הקטנים והיעילים, בלנדר מוט הוא כמעט האופציה היחידה כשעומד לפניכם סיר מלא במרכיבי מרק שאתם רוצים לטחון. מצד שני, הוא גם לגמרי יכול להחליף בלנדר רגיל ואז הרווחתם שימוש כפול. הבלנדר מוט של Bosch מגיע עם עוד טריק - הוא יוצר ואקום. אז איך הוא עובד? בדקנו.
2 צפייה בגלריה
מוט עם פטנט ואקום של Bosch
מוט עם פטנט ואקום של Bosch
בלנדר מוט עם פטנט ואקום של Bosch
(צילום: Bosch)
לפני הוואקום, נתחיל עם הדבר שמשמו קיבל המוצר את שמו - הבלינדור. הבלנדר מוט של Bosch מגיע עם שתי אפשרויות לבלנדר - האחת במין כוס פלסטיק מאורכת שלתוכה דוחפים הבלנדר והשנייה היא במיכל אשר הבלנדר מתחבר אליו מלמעלה ויש לו שני להבים פנימיים משלו אשר טוחנים המוצרים בתוך מיכל סגור. שניהם טוחנים נהדר. המנוע של המוצר הוא 1000 וואט, שבלי להיכנס למונחי חשמל, זה פשוט חזק. המוט מגיע עם 12 מהירויות. קצת יותר מדי לטעמי, בסופו של דבר צריך בערך שלוש מהירויות, מקסימום חמש, אבל ההבדל בין הכי חלש למקסימום מורגש ומאפשר בקרה על הטחינה.
בכוס, הבלנדר טחן מעולה גם דברים קשים דוגמת בצל ובעזרת המהירויות הצלחנו לשלוט על גודל הקיצוץ. הכח של הבלנדר חזק בהחלט, עבר דרך מספר שכבות של ירקות וטחן הכל.
כאשר משתמשים במיכל הסגור מתקבל חיתוך מצוין ויעיל יותר עם הבצל, למשל, משום שהאדים שמציקים לעיניים נשארים בפנים. הלהבים בפנים בנויים לגובה כך שבהחלט יעילים יותר לקיצוץ. אז הצנצנת הפתוחה טובה לסמודיז וכו' והסגורה לקיצוץ. עם זאת, הסגורה לא מאוד גדולה, אז אם קוצצים יותר משלושה בצלים, תצטרכו לעשות זאת בשתי נגלות.

בנוסף יש לבלנדר גם ראש ערבול, כלומר מיקסר. הוא מתחבר בשני חלקים למוט עצמו ועובד מעולה. עירבל ביצים לכדי קצף מושלם בתוך הצנצנת הגבוהה וגם בתוך סתם קערה. מה שכן, יש לנו מעט ביקורת על עודף החלקים. כבר נתקלנו במערבלי מוט שראש המוט כולו התחבר לצנצנת הסגורה, ושראש המיקסר היה מחובר מחלק אחד. המוט בלנדר של Bosch מגיע ארבעה חלקים המתחברים לראש, וזה הרבה חלקים לאחסן.
ועכשיו, לטריק - הוואקום. הבלנדר מגיע עם קופסא ייעודית שראש ייעודי מתחבר אליה ולמוט, ובלחיצה על כפתור שואב אוויר מתוך הקופסא ויוצר ואקום שנועד לשמור על הטריות של כל מה שתשימו בתוכה. בנוסף המוצר מגיע עם כעשר שקיות ואקום אשר הבלנדר מתחבר אליהן ויכול לשאוב מהן את האוויר ולשמור על טריות המוצרים שבתוכן. נהדר לא רק מבחינה בריאותית אלא גם מבחינת ציפוף מקום. שקית אגוזים, למשל, תופסת הרבה פחות מקום כשכל האויר יצא ממנה.
2 צפייה בגלריה
מוט עם פטנט ואקום של Bosch
מוט עם פטנט ואקום של Bosch
שקיות הוואקום והשאיבה מהן
(צילום: Bosch)
מה שמבאס הוא שיש רק קופסא אחת, ולמרות שהיא גדולה ורחבה - היא לא יכולה לספק מענה להרבה מוצרים שרוצים לשמור בוואקום. שקיות לעומת זאת יש הרבה וזה פיתרון נחמד כשלעצמו.
ראש הבלנדר מתפרק בקלות ונוח מאוד לשטיפה. הצנצנות לא מתאימות לשטיפה במדיח, שזה מבאס, אבל הן בהחלט קלות לשטיפה. מה שכן, הלוואי שמישהו ימציא כבר פטנט לאיך להניח את הבלנדר כך שלא ייפול כשלא משתמשים בו, כי במוצרים שאני מכיר כיום הוא שוכב על השיש וצובר לכלוך או מזיל טיפות על קרש החיתוך.
כמובן שהחיסרון הגדול הוא המחיר. אפילו לחברות ממש מוכרות יש בלנדר מוט בחצי מחיר. עם זאת השילוב עם אפשרות הוואקום נחמד, והמוצר אכן מצויין ממש גם בשימוש העיקרי שלו - הבלנדר.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.