רק ביום חמישי המתווה המתוקן לפיצוי העסקים במשק והעובדים המוצאים לחל"ת אושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת, כשהוא כולל פיצוי מלא לעסקים במרחק 20 ק"מ מעזה יחד עם אשקלון ונתיבות, אך הבוקר (ראשון) שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ככל הנראה בשל לחצים מצד ראשי העירייה של אשדוד וב"ש וגורמים בקואליציה כפי שפורסם ב-ynet, סיפק שליפה חדשה. "השר הנחה להרחיב את הסיוע לעסקים עד לטווח של 40 ק"מ, כך שיכלול את הערים באר שבע ואשדוד", נמסר מלשכתו.
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים סיוע ופיצוי לעסקים במלחמת חרבות ברזל
מסיבת עיתונאים סיוע ופיצוי לעסקים במלחמת חרבות ברזל
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
(צילום: מירי שמעונוביץ לע"מ)
ההודעה נמסרה עם פתיחת הדיונים בוועדת הכספים על אישור המתווה לקריאה שנייה ושלישית, ויועץ שר האוצר אמר בוועדה כי: "שר האוצר שוחח לפני מספר דקות עם ראש עיריית ב"ש ואשדוד, תקנות מס רכוש שנביא לכאן בוועדה בימים הקרובים, יחולו מ-7 קילומטר עד 40 קילומטר, נייצר פתרונות משפטים לעניין הזה, יש מורכבות ויש לראות איך פותרים אותה. בתוך החשבון ננסה לייצר את המודל המדויק. זו ההודעה שהודיע שר האוצר. אני רוצה להודות ליו"ר הוועדה, יו"ר הקואליציה וחברי הוועדה שהתקיים איתם השיח בימים האחרונים, השיח נותן הרבה תקווה שנוכל לסיים את המלחמה בצורה הכי טובה גם בחזית וגם בעורף".
רק שגורמים בכירים במשרד האוצר אומרים ל-ynet, כי הדבר לא תואם כלל עם הדרג המקצועי במשרד, וכמובן שמדובר בעלויות אחרות לגמרי שלא אושרו ולא תוקצבו: "השינוי הזה יעלה עוד מיליארדים, וגם ברור שעכשיו יגידו בראשון לציון, אליה נורו לא פחות טילים ואף יותר - למה ב"ש ואשדוד כן ואנחנו לא?".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני בירך על הדברים: "מאז הישיבה הקודמת שכולם זוכרים עם הרבה ויכוחים, ישבנו גם עם הארגונים, עם שר האוצר, עם אנשי משרד האוצר, אופוזיציה וקואליציה כדי להגיע למקסימום הסכמות. הגענו לשינויים משמעותיים, והגענו להצעת חוק שונה לחלוטין מההצעה הראשונית של האוצר. יש פה את התקנות גם, שעל פי הודעת שר האוצר זה מ-7 עד 40, אשדוד וב"ש נמצאות בפנים, לכן שנקיים את הדיונים נראה מה שנעשה בהסכמה יהיה בפנים, ומה שלא בהסכמה, נדון על כל הנושאים הללו".