ממשיכים לבנות, לאשר תוכניות ולאכלס: גם בזמן מלחמה ענף הנדל"ן מנסה להמשיך ולפעול. אומנם חלק לא מבוטל מאתרי הבנייה עוד לא חזרו לפעילות מלאה, אבל במקביל, יש התקדמות בתכנון, מכרזים, התחדשות עירונית ועוד. הענף עוד רחוק מפעילות רגילה, אבל להלן סיכום קצר של מספר דברים שכן הצליחו להתקדם על אף הקשיים.

התחדשות עירונית בחיפה

תחת מגבלות פיקוד העורף הרסה חברת "שתית" בניין מגורים ישן עם 24 דירות ברחוב חביבה רייך 55 בחיפה בשכונת רמות רמז. מדובר בהריסה לקראת יציאה לדרך של פרויקט התחדשות עירונית. הפרויקט ממוקם בסמוך לטכניון ולאוניברסיטה, ובמקום המבנה הישן מתוכנן להיבנות בניין חדש עם 72 דירות חדשות בנות 3, 4, 5 חדרים ודירות גן.
כמו כן, במסגרת הפרויקט תבנה החברה חניון ציבורי, לרווחת תושבי האזור. צפי סיום הפרויקט כ- 28 חודשים מתחילת הבניה ואדריכל הפרויקט הוא אריה מאייר. לדברי שלום שטרית, מבעלי ומנכ"ל חברת שתית: "זוגות צעירים ומשפרי דיור מחפשים דירות בחיפה במחירים שפויים ובמיקום אטרקטיבי ולכן אנחנו ממשיכים לבנות ולפתח את שכונת רמות רמז. נעשה הכל כדי להמשיך ולבנות בחיפה ולהשפיע על השארת הצעירים בעיר".
3 צפייה בגלריה
הריסת מבנים במסגרת התחדשות עירונית ברחוב חביבה רייך בחיפה של חברת שתית
הריסת מבנים במסגרת התחדשות עירונית ברחוב חביבה רייך בחיפה של חברת שתית
הריסת מבנים במסגרת התחדשות עירונית ברחוב חביבה רייך בחיפה. פרויקט של חברת שתית
(צילום: חברת שתית)

אישור תוכנית התחדשות עירונית באשקלון

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי הרב נתן אלנתן, אישרה תוכנית להתחדשות עירונית במתחם 'עולי הגרדום' באשקלון המוסיפה מאות יחידות דיור ממוגנות בעיר. שטח התוכנית הינו כ-44 דונם, והיא ממוקמת בסמוך לכניסה הדרומית לעיר, בין שדרות שפירא לרחוב עולי הגרדום. התוכנית שקודמה על ידי עיריית אשקלון וחברת "פנינה ע.ל.ה", כוללת 792 יחידות דיור שיוקמו ב-8 בנייני מגורים בני 6-23 קומות, אשר יכללו ממ"דים וחניות תת קרקעיות.
מתוך כלל יחידות הדיור, 238 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות של עד 80 מ"ר. התוכנית, שנערכה על ידי משרד גיורא גור ושות' אדריכלים, כוללת הקמת רחובות חדשים, מוסדות ציבור ופארק רחב המתחבר לרחובות הראשיים ולחוף הים. כמו כן היא משלבת מסחר בחזיתות מסחריות בקומת הקרקע של מבני המגורים לחיזוק תחושת העירוניות בשכונת גולדה. ממינהל התכנון נמסר כי התוכנית היא חלק מפיילוט של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, במסגרתו יינתן תקצוב משלים לתוכניות פינוי בינוי לזירוז תהליך המימוש בפריפריה.
הרב אלנתן מסר: "אנו עושים מאמץ, במיוחד בימים אלו, לאשר תוכנית פינוי בינוי נוספת באשקלון, השלישית במספר, אשר תאפשר החלפתן של 160 דירות ללא מיגון ב-792 דירות חדשות שיכללו ממ"דים. הותמ"ל שמה לעצמה למטרה לאשר במלוא המרץ תוכניות להתחדשות עירונית, באזורים החשופים ביותר לאיום ביטחוני ולנזקי רעידות אדמה".
3 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט התחדשות עירונית באשקלון במתחם עולי הגרדום
הדמיית פרויקט התחדשות עירונית באשקלון במתחם עולי הגרדום
הדמיית פרויקט התחדשות עירונית באשקלון במתחם עולי הגרדום
(הדמיה: מבטים הדמיות אדריכליות)

זוכים במכרז מחיר מטרה בדימונה

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הכריזה על זוכים במכרז במסלול "דיור במחיר מטרה" לבניית 1,122 יח"ד ב-3 מתחמים בבנייה רוויה בשכונת יוני נתניהו בעיר דימונה. נדגיש כי מדובר במכרז שפורסם ונסגר לפני המלחמה אולם תוצאותיו פורסמו כעת. במכרז שווקה קרקע בשני מתחמים מתוך שלושה כשהשלישי נותר ללא מציעים. על פי נתוני המכרז, מחיר התחלתי לזכאים לדירת 122 מ"ר יעמוד על 795 אלף שקל ומחיר התחלתי לדירת 128 מ"ר יעמוד על 832 אלף שקל. הדירות כוללות חניה מחסן ומרפסת.
המגרשים ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה והינם חלק מתוכנית 'דימונה צפון מזרח-שלב ב' הממוקמת בחלקה הצפון מזרחי של העיר. במקביל, המכרז הוא חלק משכונה חדשה של 2,725 יח"ד, מתוכן 2,597 יח"ד בבנייה רוויה, 70 צמודי קרקע ו-58 קוטג'ים. עוד נמסר מרמ"י כי השכונה תכלול שטח מגורים משולב במבני ציבור, 208 דונם עליהם ייבנו מבני ציבור נוספים הכוללים גם קריית חינוך כלל עירונית ובה ביה"ס מקיף ויסודי, מסחר ומשרדים.

טופס אכלוס לפרויקט גדול ברמת גן

פרויקט בולט ברמת גן שנבנה בשנים האחרונות במתחם תחנת המשטרה ההיסטורית, ברחוב ז'בוטינסקי, קיבל השבוע טופס אכלוס מהעירייה. בניית הפרויקט, 'מטרו טאוור' שמו, נמשכה כ-3.5 שנים לאחר תקופה ארוכה של מכרז שפורסם ובוטל מספר פעמים ומשך תשומת לב לא קטנה. הפרויקט שנקרא פעם 'מגדל האחדות', ממוקם בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ויוסף הגלילי דרומית למתחם העסקים של בני ברק, ועל ציר הקו האדום של הרכבת הקלה.
לצד הפרויקט שומרה תחנת משטרה בריטית מתקופת המנדט. הפרויקט כולל מגדל מגורים בן 36 קומות ו-200 דירות. במפלס הרחוב יש כיכר עירונית בשטח 1.3 דונם, שטח מסחרי של 400 מ"ר וכן חניון תת קרקעי בן 5 קומות, הכולל 224 חניות. הפרויקט תוכנן על ידי משרד citybee אדריכלים, הוקם במתכונת קבוצת רכישה שארגנה חברת מינהל מגורים. הבנייה בוצעה על ידי חברת דניה סיבוס, הפיקוח על ידי אפרתי מדפיס ואדריכל השימור של מצודת המשטרה היה אמנון בר-אור.
3 צפייה בגלריה
מגדל המטרו ברמת גן בתכנון סיטי בי אדריכלים
מגדל המטרו ברמת גן בתכנון סיטי בי אדריכלים
מגדל המטרו ברמת גן בתכנון סיטי בי אדריכלים
(צילום: תמי בר שי)