רשות המיסים מגבירה עוד את האכיפה בשטח על משתמטים ממס לאחר שנת קורונה שבה פעלה פחות. היום (ד') הודיעה הרשות על עצורים נוספים במסגרת הפעילות המוגברת שלה במאבק בהון השחור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שישה חשודים בעבירות מס בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים ברחבי הארץ נעצרו וצפויים מעצרים נוספים. ברשות דורשים כעת החמרה בענישה של בתי המשפט כדי לשמש כגורם מרתיע נגד החומקים מתשלומי המיסים.
1 צפייה בגלריה
היד הקלה על המעצרים
היד הקלה על המעצרים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במסגרת חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז נעצר תושב מושב במרכז הארץ בחשד לקיזוז והפצה של חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-57 מיליון שקל בפרק זמן קצר ובאמצעות מספר חברות.
מבקשות המעצר ומהפרוטוקולים בעניינו עולה כי למרות היותו פעיל בתחום שיווק של תפוחי אדמה לענף המסעדות, פעל החשוד באמצעות אנשי קש ותחת חברות הרשומות על שמם כדי להוציא חשבוניות מס פיקטיביות לענפים מתחום הבנייה, שיפוץ, הובלת מטענים, מסגרות, כח אדם ועוד, כשמנגד פעל שלאותן חברות יהיה כיסוי חשבונאי פיקטיבי שיאזן את ספרי הנהלת החשבונות שלהן.
השופט טל ענר מבית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרו תחילה בשלושה ימים ובעקבות השלמת פעולות חקירה בשלב זה על ידי היחידה החוקרת ובהסכמתה שחרר השופט אילן בן דור מבית משפט השלום בראשון לציון את החשוד אתמול בתנאים מגבילים. במסגרת החקירה נעצר ושוחרר חשוד נוסף בחשד ששימש כאיש קש.
בחיפה, במסגרת חקירה של פקיד שומה חקירות חיפה והצפון אב ובנו תושבי חיפה, בחשד להשמטת הכנסות בסכום כולל של כ-1.6 מיליון שקל. על פי בקשות המעצר עולה כי השניים, המפעילים מוסך לבדיקות רכב בחיפה, השמיטו על פי החשד בין השנים 2020-2016 הכנסות בסכום כולל של 1.6 מיליון שקל מספרי החשבונות של העסק ומהדו"חות האישיים שהוגשו לרשות המסים. השופט זאיד פלאח מבית משפט השלום בחיפה שחרר את השניים בתנאים מגבילים.
עוד בחיפה, במסגרת חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון, נעצרו אב ובנו תושבי כפר מנדא העוסקים בתחום גידול הבקר, בחשד להעלמת עסקאות בין השנים 2020-2021 במאות אלפי שקלים. במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתי החשודים וברפת ובדיר שבבעלותם, נתפסו חומרים והשניים הובאו לחקירה. השופט זאיד פלאח מבית משפט השלום בחיפה שחרר את החשודים בתנאים מגבילים.
בדרום, ערכה בימים האחרונים יחידת החקירות של מכס ומע"מ באר שבע פעילות מבצעית במסגרתה נערכו ביקורות אצל מספר עוסקים בענף החקלאות וגידול עופות באזור בחשד לביצוע עבירות מס. במהלך הפעילות נגבו עדויות מעובדים אשר נמצאו במקום, נתפסו חומרי הנהלת חשבונות ומסמכים נוספים. יחידת החקירות ממשיכה בימים אלו לבחון את הממצאים והחשדות העולים מפעילות זו.