סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מזהירה כי המלחמה עלולה להשפיע על דירוג החוב של חברות בישראל. על פי הערת מנפיק שפרסמה הערב (ד') מודי'ס, לאירועים הביטחוניים עלולות להיות השלכות על "מנפיקי החוב הישראליים שאנו מדרגים". כלומר, על חברות ישראליות שמנפיקות איגרות חוב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
עם זאת, סוכנות הדירוג לא מיהרה להתייחס להשפעות הרוחביות של הסכסוך על דירוג האשראי של ישראל עצמה, ולדבריה הדבר תלוי בהיקף ובמשך האירוע, ש"רחוקים מלהיות ברורים בשלב זה", לשון מודי'ס.
1 צפייה בגלריה
קיבוץ בארי לאחר הטבח
קיבוץ בארי לאחר הטבח
קיבוץ בארי לאחר הטבח
(צילום: גדי קבלו)
על פי החברה, "בעבר, דירוג האשראי הריבוני של ישראל הראה חוסן בפני התקפות טרור ופעולות צבאיות". עם זאת, מדגישה סוכנות הדירוג כי "סכסוך ממושך הפוגע באופן מתמשך ומשמעותי בפעילות הכלכלית ובקביעת מדיניות עלול להעמיד לבחינה את אותו החוסן".
מודי'ס מציינת כי "פרקים קודמים של אלימות משמעותית באזור השפיעו על מחירי הנפט וסנטימנט השוק. עם זאת, ההשפעות היו מוגבלות מכיוון שרוב העליות במחירי הנפט שנבעו ממניעים גיאו-פוליטיים - לא נמשכו זמן רב", לשון ההודעה.
במודי'ס מעריכים כי האטה בכלכלה העולמית צפויה להיות בעלת אפקט משכך על עלויות האנרגיה, והיא עשויה להוריד שוב את מחירי הנפט. יתרה מזו, מצביעים במודי'ס על כך שגם אם המחירים יזנקו, הצפי הוא כי הייצור האמריקני יואץ כדי לספוג לפחות חלק מהעליות ולכן בסופו של דבר ידחוף את המחירים כלפי מטה בחזרה.
לבסוף, מופיעות בדו"ח תחזיות לגבי השלכות הסכסוך על הכלכלה הגלובלית כולה: "לתרחיש בו הפעילות הצבאית תסלים בכל רחבי האזור, מה שילווה בסנקציות נרחבות או חסמים נוספים, יהיו השלכות על הצמיחה העולמית כמו גם על האינפלציה בעולם", מסכמים במודי'ס.