חברת M3 ישראל המספקת פתרונות ומוצרים לבית ופנאי, לתלמידים ולסטודנטים ועוד תתרום ממוצריה מוצרים בשווי 500 אלף שקל - כך נקבע בהסכם פשרה שאושר היום על ידי השופטת איריס רבינוביץ ברון מבית המשפט מחוזי מרכז.
עם מותגי החברה נמנים פתקיות ה-Post-it הדביקות, סרטי דבק "סקוטש", מוצרי הניקיון מסדרת "סקוטש ברייט", מוצרי העזרה הראשונה מסדרת Nexcare ועוד.
1 צפייה בגלריה
פתקיות Post-it
פתקיות Post-it
פתקיות Post-it
(צילום: shutterstock)
ההסכם הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2019 על ידי מבקשת המיוצגת על ידי עו"ד יוני מבורך. לטענתה, היא רכשה שמונה מוצרים של החברה שלא היו מסומנים באופן מלא בשפה העברית. בין המוצרים: ריבועי דבק דו צדדי ומספרים. הבקשה הוגשה בתחילה בשם הצרכנים הישראלים של החברה אשר שילמו במשך שבע שנים שקדמו להגשת כתב התביעה עבור מוצרים, אך לא קיבלו אותם מסומנים בשפה העברית.
מנגד טענה החברה כי כל מוצריה סומנו בעברית. עם זאת, החברה הודתה כי בחלק ממוצריה הסימון לא היה מלא, מאחר ולא כל הפרטים על האריזה תורגמו לעברית. אולם, החברה טענה כי אין המדובר בכלל המוצרים. החברה אף הדגישה כי הגם שמוצריה נחשבים מוצרים באיכות גבוהה, מוצרי פרימיום, עדיין מדובר במוצרים פשוטים, שהשימוש בהם ברור למשתמש. על כן, נטען, לא נגרם לצרכנים נזק עקב העדר תרגום של חלק ההוראות על האריזה.
עו"ד יוני מבורך עו"ד יוני מבורך
בהמלצת בית משפט הגיעו הצדדים להסכם פשרה. יודגש כי אין בהסדר משום הודאה של אף צד בטענת הצד האחר. במסגרת ההסדר הצדדים הבהירו כי הוא חל על מוצרים המיועדים לצריכה לשימוש אישי, ביתי או משרדי. ההסדר אינו חל על מוצרים המיועדים לשוק המקצועי או המוסדי. בהסדר הפשרה הוסכם כי החברה תתרום ממוצריה למוסדות עליהם הסכימו הצדדים. שווי המוצרים הנתרמים יעמוד על 500 אלף שקל. בנוסף התחייבה החברה לסמן את כלל מוצריה המשווקים בישראל בסימון מלא בעברית תוך שלושה חודשים מיום אישור הסדר הפשרה.