חברת בזק מנסה למשוך אליה לקוחות לא מרוצים של המתחרות, במבצע נדיר בענף התקשורת: תעניק החזר כספי למי שיתחבר אליה במסגרת המבצע ויחליט שהוא לא מרוצה מתשתית הסיבים האופטיים שלה ומעוניין להתנתק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בזק תאפשר ללקוחות להתחבר לתשתית הסיבים Bfiber, להתנסות בשירות לתקופה של עד חודשיים ובמידה ולא יהיו מרוצים מהשירות: תאפשר להם להתחרט (מכל סיבה שהיא) ולקבל את כספם בחזרה על השימוש בלבד. המבצע יהיה בתוקף עד 29 בדצמבר.
2 צפייה בגלריה
עבודות הנחת סיבים אופטיים
עבודות הנחת סיבים אופטיים
עבודות הנחת סיבים אופטיים
(צילום: דנה קופל)

רק לקוחות של מתחרות לא ישלמו דמי התקנה

נקודת התורפה במבצע הזה היא שלא תקבלו את דמי התקנה בחזרה, בגובה 450 שקל (בבניין מגורים). בזק הורידה לאחרונה את מחיר עלות התקנה מ-900 שקל ל-450 שקל: כשעדיין מדובר במחיר גבוה.
יש אפשרות לא לשלם דמי התקנה במסגרת המבצע הזה: אם אתם לקוחות של חברה מתחרה בסיבים, לא תשלמו דמי התקנה. מכאן ברור שהחברה פונה במבצע הזה ללקוחות של מתחרות ואומרת להם: עיברו לבזק לתקופת ניסיון אם אתם לא מרוצים מהתשתית הקיימת שלכם.

תקבלו בחזרה תשלום חודשי, תשלום על נתב, מש וספק

מה כן מקבלים בחזרה אם מחליטים להתנתק? את דמי השימוש החודשיים, מחיר נתב (19.90 שקל לחודש) ועלות ספק אינטרנט (75-18 שקל לחודש, תלוי בספק, בזק תספוג את העלות הזאת למרות שהיא לא גובה כסף על ספק). החזר תקבלו גם אם תזמינו את שירות Mesh פייבר, ב-34.90 שקל לחודש (לנתב ומשפר גלישה שנפרד עולים כל אחד 19.90 שקל).
המבצע כולל את קצבי הגלישה הגבוהים בלבד על גבי הסיבים: 1 גיגה ו 2.5 גיגה. כרגע, החברה מציעה פה כפל מבצעים: הנחה של 50% בשלושת החודשים הראשונים: 59.5 שקל בחודש לקצב גלישה של עד 1 גיגה ו-74.5 שקל לחודש לקצב של עד 2.5 גיגה. לאחר מכן המחיר עולה: המחיר של בזק הוא הגבוה ביותר בשוק הסיבים. 119 שקל בחודש לעד 1 גיגה למשך 12 חודשים, כשאחרי שנה המחיר קופץ ל-139 שקל בחודש; ו-149 שקל בחודש לקצב גלישה של עד 2.5 גיגה, כשאחרי שנה המחיר מזנק ל-169 שקל בחודש.
למחירים האלה יש להוסיף כאמור עלות נתב - 19.90 שקל בחודש ועלות ספק החל מ-18 שקל בחודש ל-1 גיגה (זה המחיר שגובה הספק ITC למשל ל-3 חודשים אחרי כן המחיר עולה ל-27.90 שקל בחודש), כשרבים מהספקים מעלים מחיר אחרי שנה (למשל בזק בינלאומי: 19.90 שקל בחודש לשנה ואז 34.90 שקל בחודש) ועד 50 שקל בחודש למשך שנה (בשנה השנייה עד 57 שקל בחודש לשנה) ל-2.5 גיגה. יש גם ספקים שגובים 75 שקל בחודש (למשל אינטרנט רימון שמספק הגנה מפני תכנים פוגעניים).
במקביל, אחת המתחרות של בזק בסיבים, חברת פרטנר, הפסיקה להציע ללקוחות תשתית הסיבים שלה לרכוש נתב ב-20 שקל ל-36 חודשים. כעת היא מציעה נתב בהשכרה בלבד: 25 שקל לחודש. המטרה: למנוע אי-הבנות עם לקוחות שהתנתקו והמשיכו לשלם על נתב, שכן קניית הנתב לא קשורה לתשלום החודשי לשירות פרטנר. שימו לב שמודל ההשכרה עלול לייצר תשלום גבוה יותר בסופו של דבר. אפשרות נוספת והזולה ביותר כנראה היא לקנות נתב באופן פרטי (תלוי בסוג הנתב).