עוד יום של ירידות חדות בוול סטריט: המדדים המובילים ננעלו הערב (יום רביעי) במגמה שלילית, וזאת לאחר שהמסחר התנהל מוקדם יותר בעליות. נאסד"ק הוביל את הירידות וצנח ב-3.2% בנעילה, דאו ג'ונס איבד 1% ומדד S&P 500 איבד 1.6%.
אתמול נרשמה נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר רצף ימים של ירידות חדות, ונאסד"ק עלה ב-1%. מוקדם יותר היום בורסות העולם התנהלו בעליות, ובבורסה המקומית מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ות"א 125 ב-0.8%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
(צילום: EPA)
אחר הצהריים פורסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב. המדד עלה באפריל ב-0.3%, וקצב האינפלציה השנתי בארה"ב ירד ל-8.3%. מדובר בשיעור גבוה מתחזיות הכלכלנים שעמדו על 8.1% אך זו הפעם הראשונה מזה שמונה חודשים שקצב האינפלציה בארה"ב רושם ירידה.
בחודש שעבר נרשם שיא של 41 שנים באינפלציה בארצות הברית, כשזאת טיפסה ל-8.5% בשנה. אז עלה המדד בארה"ב בחודש אחד ב-1.2%, מעט מעל התחזיות של האנליסטים, שאמנם חזו עלייה, אך לא כל כך גבוהה.
בעקבות כך החליט הבנק המרכזי של ארה"ב (הפדרל ריזרב) להודיע בשבוע שעבר על העלאת ריבית נוספת כחלק מהמאמצים שלו להתמודד עם האינפלציה המשתוללת. הבנק הכריז על העלאה של 0.5% לשיעור ריבית של 0.75%-1% - ההעלאה החדה ביותר מאז שנת 2000.
העלאת הריבית בארה"ב והודעת הבנק המרכזי בארה"ב (הפד) שהעלאות הריבית יימשכו בקצב גבוה - הן אלה שככל הנראה החלו את רצף הירידות שנרשם בשווקי העולם בשבוע האחרון.
מדובר בעלייה ניכרת שנייה שמבצע הפד בתוך כחודשיים, בעוד עד חודש מרץ האחרון הריבית בארה"ב עמדה על שיעור אפסי במשך תקופה ארוכה. טרם העלאת הריבית הנוספת, שיעור הריבית בארה"ב עמד על 0.25%-0.5%.