אוהבים או שונאים פרסומות? חברת פריון, שעוסקת בתחום הפרסום הדיגיטלי ונסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק, רשמה עלייה של 22.9% בשבוע המסחר החולף, מה שהביא אותה לשווי של כ-3 מיליארד שקל. החברה הניבה למשקיעיה רווח של למעלה מחצי מיליארד שקל בשבוע אחד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה פיתחה כלים למפרסמים ולאתרי תוכן כדי למקסם את רווחיהם מפרסומות, תוך שימוש בבינה מלאכותית, המשלבת מידע על הגולש שנאסף מרשתות חברתיות, מנועי חיפוש ואתרי תוכן.
3 צפייה בגלריה
צפייה בטלוויזיה
צפייה בטלוויזיה
"50% מצופי הסופרבול צופים בשביל הפרסומות". פריון הניבה למשקיעיה למעלה מחצי מיליארד שקל בשבוע
(שאטרסטוק)
שם המשחק בעולם הפרסום הדיגיטלי הוא הדיוק בהתאמת הפרסום ללקוח ובתזמון הופעתו. בניגוד לטלוויזיה, בה פרסומת לטמפונים משודרת לכולם, גברים ילדים וטף, בעולם הדיגיטלי השאיפה היא להתאים את הפרסומת לגולש, כך שכל השקעה בדולר פרסום תניב מקסימום רווח.
בניגוד לחברות רבות בתחומה, פריון עובדת עם מפרסמים שעבורם היא בונה את פרופיל המשתמש לפי האינפורמציה שהם רוכשים עליו מאתרים שונים, וכן עם אתרי תוכן להם היא מציעה כלים למקסום הכנסותיהם מפרסום בערוץ. כלומר, יתרונה של החברה בכך שהיא נהנית מהכנסות משני העולמות.
החברה מוחזקת בעיקר על ידי גופים מוסדיים בארץ ובחו"ל, ללא בעל שליטה אחד, והסיבה שהיא זינקה טמונה בדו"חות הכספיים שפרסמה בשבוע שעבר. פריון סיימה את הרבעון עם גידול מרשים בהכנסות וברווחיות, שהצדיקו את היותה חברת צמיחה. הכנסות החברה הסתכמו ב-120 מיליון דולר - גידול של 45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והרווח הנקי עלה מ-2.1 מיליון דולר ל-10.6 מיליון דולר - פי 5.
בנוסף, החברה שידרה אופטימיות גדולה ופרסמה תחזית אופטימית לסוף שנת 2021 עם הכנסות של 460 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 40% לעומת 2020. התחזית ל-2022: הכנסות בסך של 590 מיליון דולר.
מאז הקורונה, הצפייה בערוצי התוכן והטלוויזיה גברה, ובמקביל הביקוש לשירותיה של פריון, שמתמחה גם בפרסום בטלוויזיות חכמות. לאחרונה, אמזון פריים השיקה ערוץ עם פרסומות ללקוחות שמוכנים לצפות בהן תמורת ביטול דמי מנוי. ההערכה היא שבסופו של דבר גם נטפליקס תציע למנוייה אופציה דומה.
דן מנו, שהתפרסם בעונה הראשונה של תוכנית הריאליטי "הישרדות", וכיום סמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה ופיתוח עסקי בפריון אמר ל-ynet: "בניגוד לחברות טכנולוגיות אחרות, אנחנו רווחיים וצומחים גם בהכנסות וגם ברווחיות. בעולם הפרסום הדיגיטלי הצמיחה הממוצעת השנתית עומדת על 14% בעוד שהצמיחה של פריון היא 45%. יש לנו מאפיינים יחודיים, למשל שיתוף פעולה עם בינג, חברת הבת של מיקרוסופט, שמאפשר לנו להציע לאתרי תוכן להשתמש במנוע החיפוש של בינג.
3 צפייה בגלריה
דן מנו, פריון
דן מנו, פריון
דן מנו
(צילום: פריון)
"אחת החוזקות הנוספות שלנו בפרסומות בטלוויזיות חכמות היא היכולת לנתח את נקודת הזמן הנכונה לעלות מול הגולש עם פרסום שמשתלט על כל המסך. הכוונה לא להפריע לו באמצע צריכת התוכן, לכן הטיימינג הנכון הוא רגע לפני שהוא מתכוון לעזוב. כדי לדייק את הרגע הזה, פיתחנו טכנולוגיה שמשלבת בינה מלאכותית ואלגוריתמים חכמים שצופים בהרגלי הגלישה שלו באמצעות ה-IP שלו, וכך יודעים להעריך מתי הוא לקראת סיום ולהעלות לו פרסומת. כל סמנכ"ל שיווק רוצה שהמודעה תגיע לעיניים הנכונות.
"בצד השני, אנחנו גם עובדים עם מגוון גדול של אתרי תוכן. אנחנו יודעים לתת להם כלים יחודיים כדי לייצר כמה שיותר הכנסות, כך שאנחנו נהנים מכל העולמות. לדוגמא, כאשר רשת סופרמרקטים עורכת מבצעים שבועיים, הקופונים שאתה תראה יהיו לסניף הקרוב אליך, מאחר שאנחנו יודעים איפה אתה נמצא. בנוסף, אנחנו יודעים לעשות פרסומות אינטראקטיביות - אם הגולש רוצה לקבל עוד פרטים, הוא מקליק דרך השלט שמקפיץ אותו לאתר נוסף".
הדעה הרווחת היא שהצופה שונא פרסומות... "אנחנו אוהבים להגיד שאנחנו לא אוהבים פרסומות, אבל 50% מצופי הסופרבול צופים רק בשבילן. בסוף כולנו צרכנים ואנחנו צריכים את הפרסומות למידע על מבצעים, קולקציה חדשה וכו'. זה תוכן לכל דבר, ואם הוא מתאים - הצרכן מרוצה. בנוסף, התוכן צריך לממן את עצמו, והפרסומות עושות את זה.
הערה: שערי המניות המוצגים נמסרו ל-ynet באדיבות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, אשר אינה מתחייבת לשלמותו, עדכניותו או נכונותו של המידע. התנודות מתייחסות רק למניות הנסחרות בסדרת מדדי הרימון, הכוללת את המדדים הבולטים בלבד, ולא לכל המניות בבורסה. אין לראות במידע או בחלק ממנו משום מצג, התחייבות, המלצה או עצמה לנהוג בדרך זו או אחרת.