מניית המשביר שבשליטת רמי שביט זינקה ביום רביעי שעבר ב-19.3%, במחזור עסקים גדול של יותר מ-800 מיליון שקל. מדובר בפעילות שלא אופיינית לה ובלי שדיווחה על אירוע מיוחד. זאת, כשבעשר השנים האחרונות החברה לא הצטיינה בביצועיה ושוויה ירד בבורסה בתל אביב שם היא נסחרת, מכ-700 מיליון שקל בשיאה ל-140 מיליון שקל כיום. גם היום (א') המשיכה המניה בזינוק ונעלה את יום המסחר הראשון של השבוע בעלייה של 16.1% - השלימה עלייה של כ-54% בחודש האחרון בלבד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המשביר מפעילה 38 סניפים והיא בית הכלבו היחיד שפועל בישראל, פורמט מסחרי שהרבו להספיד, במיוחד על רקע העובדה שבארה"ב רשתות כלבו ותיקות כמו ג'יי.סי פני, ניימן מרקוס וג'י קרו נקלעו לקשיים ונדרשו להגנת בית המשפט מפני נושים. הטענה הייתה שמדובר בפורמט מסחרי מיושן במיוחד בעידן הרכישות באונליין והעובדה שהמשביר היא בין הבודדים שלא היה להם אתר קניות באינטנרט.
2 צפייה בגלריה
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
(צילום: יריב כץ)
בדרך, כחלק ממלחמת ההישרדות, נאלץ שביט לסגור פעילויות או להיפרד מאחזקותיו בחברות סיבוס ורשת ניו פארם שמכר לשופרסל ואפשרו לו הזרמת הון לחברה. אבל, בשלושת החודשים האחרונים עלתה מניית המשביר ב-115%, מה שאולי מלמד שמשהו קורה במשביר או שחזרה התקווה למשקיעים.
כבר לפני שנתיים דווח שביט כי שכר גוף מתמחה במטרה להכניס שותף למשביר. האם משקיע מתקרב? עד כה החברה לא דווחה על התקדמות בנושא. במקביל, בשנתיים האחרונות שביט, שמגלה כושר הישרדות גבוה לאחר שהספידו את המשביר לא פעם בעבר, נוקט בפעילות נמרצת לשינוי פני הכלבו ושיפור התוצאות על ידי קיטון עלויות. כך, חלק מהסניפים המפסידים כמו בקריית שמונה נסגר, צמצמו שטחי מסחר של סניפים קיימים כמו בקריון בחיפה, רבע מהעובדים פוטרו במהלך הקורונה.
שביט גם תפס טרמפ על טרנד הספורט והסב שטחים בתוך המשביר לחנויות ספורט שמוכרות דגמים פופולריים אבל עממיים של מגוון מותגי ספורט. בתקופה האחרונה מקיים שביט סבב אצל בתי השקעות ומציג את החזון של המשביר החדש. הרשת סוף סוף השיקה אתר קניות אונליין שבכוונתה למכור על הפלטפורמה שלו לא רק את מוצרי המשביר. בקרוב יושק הזיכיון החדש של המשביר למותג האופנה האמריקני קנת קול (שהיה בעבר בבעלות חברה משותפת לסקאל ונעלי בריל) ששביט תולה בו תקוות. המשביר קיבלה את הזיכיון להפיץ אותו גם ברשות הפלסטינית וגם לייצר אותו תחת פיקוח החברה בחו"ל.
במקביל, לראשונה המשביר תשמש גם מפיצה של המותג לקמעונאים אחרים. חלק מהאופטימיות טמונה בדו"חות לרבעון הראשון של 2021: המשביר עברה לראשונה מזה זמן לרווח נקי בסך 3 מיליון שקל לעומת הפסד של 12 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי הסתכם ב-19 מיליון שקל לעומת פחות מ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחודש הבא יפורסם הדו"ח הכספי החצי שנתי של המשביר ומעניין האם השיפור נמשך ואולי המנייה רק עושה תיקון למכפיל הנמוך בה היא נסחרת לעומת שאר הרשתות שבסווג דומה (רשתות מסחר) שמוכרות אופנה והנעלה.
הערה: שערי המניות המוצגים נמסרו ל-ynet באדיבות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, אשר אינה מתחייבת לשלמותו, עדכניותו או נכונותו של המידע. התנודות מתייחסות רק למניות הנסחרות בסדרת מדדי הרימון, הכוללת את המדדים הבולטים בלבד, ולא לכל המניות בבורסה. אין לראות במידע או בחלק ממנו משום מצג, התחייבות, המלצה או עצמה לנהוג בדרך זו או אחרת.
פורסם לראשונה: 10:50, 01.08.21