לטובת השליחים בדרכים: לראשונה תעמוד לרשות השליחים בתל אביב עמדת התרעננות בשם "מועדון השליחים". המיזם החברתי, שנפתח על ידי ההסתדרות והסתדרות הנוער העובד, יהיה עבור השליחים מקום בו יוכלו לעצור למנוחה ואף לקבל ייעוץ בכל הנוגע לזכויותיהם בעבודה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מאז פרוץ משבר הקורונה והזינוק בהזמנות האונליין, צמח בישראל ענף שמעסיק אלפי עובדים. השליחים, שחלקם המתינו חודשים רבים כדי להתקבל למקום עבודתם, נאבקים על הפרנסה בכבישים סואנים, בכל תנאי מזג אוויר ולרוב ללא תנאים פיזיים בסיסיים.
1 צפייה בגלריה
מועדון שליחים
מועדון שליחים
מועדון השליחים באבן גבירול בת"א
(באדיבות הסתדרות הנוער העובד והלומד)
כמענה לאותם עובדים, פתחה ההסתדרות את המועדון אשר מציע מטבחון שאפשר לאכול בו ולהכין שתייה חמה, להטעין את הסוללות של הטלפון הנייד והאופניים, לשחק שש בש או בקונסולה שמחוברת לטלוויזיה ולהשתמש בשירותים. לצד המועדון, תוצב גם עמדה לתיקון אופניים, שתאפשר לבצע תיקונים עצמאיים לכל סוגי האופניים.
כאמור, בנוסף לכך, המקום ישמש כתחנת מידע שתספק לשליחים מענה וייעוץ בנושאים שקשורים לזכויותיהם בעבודה. על אף שחלק מהשליחים עדיין לא מאוגדים בהסתדרות, המועדון פתוח לכלל השליחים ומעניק תמיכה רלוונטית לכל העובדים שמועסקים בענף.
"הרעיון לפתוח את מועדון השליחים נולד בזמן שליווינו את ההתאגדות של עובדי תן ביס", מספר רכז המועדון, מידן פישמן. "מדובר בצורך בסיסי שעלה בשיחות רבות עם השליחים, שחלקם מתארים מציאות לא פשוטה".
מועדון השליחים ממוקם ברחוב אבן גבירול 107 בתל אביב, והוא פתוח בימים א'-ה', בשעות 13:00-18:00. בהמשך, ייתכן שיורחבו שעות הפעילות וכן יתווספו נקודות חדשות למיזם.