מאמינים בהתחדשות עירונית: חברת אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת לפידות קפיטל, חתמה על הסכם השקעה עם כלל ביטוח ופיננסים, בהיקף של עד כ-770 מיליון שקל.
החברות דיווחו כי במסגרת העסקה, כלל ביטוח ופיננסים תשקיע כ-337.5 מיליון ש"ח בחברת אפריקה התחדשות עירונית, חברה בת בבעלותה המלאה של אפריקה מגורים תמורת 20% מהון המניות של אפריקה התחדשות. כמו כן, יקימו אפריקה ישראל מגורים וכלל ביטוח ופיננסיים שותפות, בניהולה הבלעדי של אפריקה, בו תרוכז פעילות החברה בתחום הייזום ומכירה של פרויקטי נדל"ן שעיקרם למגורים בישראל במהלך חיי השותפות (עד 57 חודשים). אפריקה מגורים תחזיק ב-70% מהשותפות ואילו כלל תחזיק ב-30% מהשותפות. עוד נמסר מהחברות כי היקף ההון שיושקע בשותפות יעמוד על סך של עד מיליארד שקל. מדובר בזריקת עידוד משמעותית לחברה בתקופה בה מימון פרויקטים הפך לקשה ומורכב יותר.
1 צפייה בגלריה
פרויקט התחדשות עירונית של אפריקה ישראל בירושלים
פרויקט התחדשות עירונית של אפריקה ישראל בירושלים
פרויקט התחדשות עירונית של אפריקה ישראל בירושלים
(אוראל כהן)
מטעם כלל ביטוח ופיננסים, הובילו את העסקה ליאת חזות, סמנכ"לית בכירה, מנהלת תחום אשראי והשקעות אלטרנטיביות, חן קוטון, מנהל מחלקת השקעות ישירות וצחי דרוקר, סמנכ"ל בכיר, מנהל מטה ויועץ משפטי כ.נ.ף. את כלל ליוו בעסקה משרד עו"ד פישר בכר חן, עו"ד אברמי וול ועו"ד לירון כהן. מטעם אפריקה ישראל מגורים הובילו את העסקה עו"ד עופר ינקוביץ ועו"ד גיל צ'רצ'י ממשרד וקסלר ברגמן.

"הבעת אמון משמעותית"

מיכה קליין מנכ"ל אפריקה ישראל מגוריםמיכה קליין מנכ"ל אפריקה ישראל מגוריםצילום: כרמל שירן
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים התייחס להסכם ואמר: "כלל ביטוח ופיננסים היא מגופי ההשקעה המובילים בישראל ואנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה. העסקה מהווה הבעת אמון משמעותית באפריקה ישראל מגורים ובאסטרטגיה העסקית שלה ומכפיל כוח משמעותי עבור שני הגופים. ההון שיושקע בשותפות החדשה ובחברה הבת, אפריקה התחדשות עירונית, יעצים את יכולותיה של אפריקה מגורים ויאפשר לנו להרחיב בצורה משמעותית את היקפי הפיתוח בפרויקטי נדל"ן בכלל, ובהתחדשות עירונית בפרט - במיוחד בתקופה זו בה קיימות הזדמנויות רבות"
ברק בנסקי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "אנו מברכים על חתימת העסקה והרחבת שיתוף הפעולה עם אפריקה מגורים. העסקה משלבת השקעה בחברת אפריקה מגורים התחדשות עירונית, והקמת שותפות לייזום נדל״ן למגורים לניצול מצב השוק הנוכחי. ביצוע העסקה דווקא בעת הנוכחית, מעיד על האמון הרב שיש לנו בהנהלת החברה, בבעלת השליטה בה, וביכולת החברה לנצל את כספי ההשקעה והשותפות לצמיחה ורווחים עתידיים. אנו מאמינים, כי השקעה בתחום הנדל״ן למגורים, בעת הנוכחית, מהווה הזדמנות השקעה אטרקטיבית, ואנו נמשיך לחפש הזדמנויות נוספות בתחום".
פורסם לראשונה: 14:02, 01.01.24