בגלל מתקפות סיייבר: הגישה לאתר בנק הדואר נחסמה עבור חלק מהלקוחות שחיים או שוהים בחו"ל. לקוח של הבנק שחי 5 שנים ביוון, הגיע לביקור בארץ ב-6 באוקטובר, וכשחזר לשם אחרי כשבוע גילה שהוא לא מצליח להגיע לחשבון שלו.
"בנק הדואר מונע מישראלים בחו"ל גישה לחשבונות שלהם, כולל לכרטיס רב מטבעי נטען שהוא מוצר שכל תכליתו היא שימוש מחו"ל", הוא טוען. "זה ככה כבר 5 שבועות וגם כשפונים אליהם במיילים בשעות הפעילות, הם מתעלמים ובגדול מייצרים מצב שישראלים שתקועים בחו"ל, גם תקועים בלי כסף.
1 צפייה בגלריה
סניף דואר
סניף דואר
סניף דואר
(צילום: מירב קריסטל)
"אחרי שהתפוצצתי במיילים וכיתבתי גם גורמים ממאסטרקארד, רק אז הם כתבו לי שאפשר להעביר להם בקשה חתומה עם IP, כך שיסירו נקודתית את החסימה. שלחתי להם מייל המשך לפני כמה ימים וכלום לא נעשה. ארבעה ימים חלפו מהבקשה. עקב כך, נאלצתי לשלם באופן זמני על VPN כדי לבצע פעולות בסיסיות ולטעון כרטיס שכל מהותו היא שימוש בחו"ל (מה שאולי מעיד שהחסימה לא יעילה מאוד מ.ק).
"הסברתי להם בפנייה שלא ייתכן שאין לי גישה למוצר שכל מהותו טעינה ושימוש מחו"ל ושכמו שאני חתום על חוזה מולם - הם חתומים כל חוזה מולי, ושזו בעיה שלהם ולא שלי למצוא פתרונות אבטחה. נראה שאם זה היה תלוי בהם זה פשוט היה נשאר חסום וזהו".
מדואר ישראל נמסר: "בעקבות העלייה בניסיונות לבצע מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', הגישה לאתרי דואר ישראל מכתובות בחו"ל נחסמת באופן יזום, בהתאם להתרעות ולהמלצות מערך הסייבר הלאומי.
"פתיחת הגישה מחו"ל לאתר בנק הדואר נעשית באופן נקודתי ומאובטח בנוהל מהיר עבור ללקוחות המעוניינים בכך. לצערנו הבקשה של בן לא טופלה מיידית, ואנו מתחקרים כעת מדוע. התנצלנו בפניו, ופתחנו עבורו באופן מאובטח את הגישה לאתר מחו"ל".