מי ששמר סל מוצרים באתר אמזון האמריקני עשוי לגלות שעבור חלקם חזר המשלוח החינמי שהאתר מציע לישראל, בקנייה מעל 49 דולר.
המבצע הקבוע הזה של שילוח בחינם עד הבית, נולד ב-2018 ונותר באתר מאז. הוא ניתן על אלפי מוצרים אבל מאז שהחלה המלחמה - נעלם המשלוח הזה מרוב המוצרים שהוא התאפשר לגביהם בעבר.
3 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)

במקביל, זרם המשלוחים מהאתר הואט מאוד ואף נעצר. ישראלים שהזמינו פריטים באוקטובר עדיין לא קיבלו אותם. עבור חלקם המשלוח בוטל. עד לאחרונה אמזון שלחה לארץ תוך שבועיים, בשילוח חינם.
כרגע מדובר בטפטוף איטי שמתגבר בהדרגה. כאן אפשר למצוא מוצרים בשילוח חינם שמתווספים לרשימה מדי יום.
לפי בני בוחניק, זה אכן קורה, אך בצעדי תינוק. "נפתחים כל יום עוד קצת מוצרים למשלוח חינם לישראל. המצב עוד לא חזר למה שהיה מבחינת היקפים, אבל לאט לאט המשלוח החינמי התחיל לחזור השבוע. אני מניח שזה נובע מכך שמתפנה מקום בטיסות.
"בהתחלה נתנו עדיפות ברורה לציוד צבאי, ציוד עבור המדינה ותרומות. מסחר בכללי ובפרט יבוא אישי היה בעדיפות הכי נמוכה".
מה נשלח חינם לארץ? מוצרים מכל הקטגוריות. למשל, משחק קלפים אונו עם דמויות מיינקראפט נמכר עד כה ב-17.22 דולר ואחרי הנחה של 36% במבצע כרגע - 10.99 דולר. על שילוח ישראלים נתבקשו לשלם 16.87 דולר. כעת המוצר חזר למבצע שילוח חינם ולא תשלמו אם תקנו סל מוצרים ששוויו גבוה מ-49 דולר.
עוד דוגמה: מאג תרמי "אדמירל" של סטאנלי, נמכר ב-25.74 דולר, הנחה של 17% לעומת 31 דולר והמשלוח עבור ישראלים הוא כבר לא בהכרח 17.65 דולר, אלא חינמי בקנייה מעל 49 דולר.
3 צפייה בגלריה
אמזון מוצרים משלוח חינמי לישראל חזר
אמזון מוצרים משלוח חינמי לישראל חזר
מאג תרמי "אדמירל" של סטאנלי, נמכר ב-25.74 דולר, הנחה של 17% לעומת 31 דולר והמשלוח עבור ישראלים הוא כבר לא בהכרח 17.65 דולר, אלא חינמי בקנייה מעל 49 דולר
(צילום מסך מהאתר)

בוטלו דמי השילוח גם עבור כרטיס זיכרון סאנדיסק 256 גיגה שנמכר ב-27.29 דולר מחיר מבצע לעומת 43.99 דולר. בקנייה ב-49 דולר ומטה יש דמי שילוח לישראל בגובה 15.09 דולר.
3 צפייה בגלריה
אמזון מוצרים משלוח חינמי לישראל חזר
אמזון מוצרים משלוח חינמי לישראל חזר
בוטלו דמי השילוח עבור כרטיס זיכרון סאנדיסק 256 גיגה שנמכר ב-27.29 דולר מחיר מבצע לעומת 43.99 דולר. בקנייה ב-49 דולר ומטה יש דמי שילוח לישראל בגובה 15.09 דולר
(צילום מסך מהאתר)

גורם בענף השילוח אמר ל-ynet שכבר כ-10 ימים שהמשלוחים חזרו לזרום בקצבים משמעותיים יותר לארץ. ולא רק מאמזון.
"עלי אקספרס בקצב של כמעט שגרה. היו להם מכירות לא רעות בכלל ביום הרווקים הסיני, והמבצעים לסינגלס דיי ממשיכים (כמו כן רוב הקופונים ליום הרווקים חודשו הבוקר באתר, מ.ק). נקסט מגיעים כרגיל. הם קטנים יותר בכמויות גם בשגרה, אבל מצליחים לשמור על קצב טוב.
"אמזון התחילו להגביר את הקצב שלהם בתחילת השבוע הנוכחי. אמריקן איירליינס הודיעו שהם יחזרו לטוס לארץ לקראת סוף החודש. אז אולי אמזון בונה גם על זה".
גם אתר אייהרב שולח לארץ בקצב איטי מהרגיל, אבל נראה שהוא חוזר לשגרה כי יצא במבצע לכבוד יום הרווקים הסיני.
מנגד, אתר האופנה אסוס לא יצא במבצע לישראלים לכבוד נובמבר בניגוד לשנים קודמות, כשבמדינות אחרות הוא כן בעיצומו של מבצע. ככל הנראה לא מדובר בצעד אנטי ישראלי אלא באי מתן הנחות מעודדות התנפלות בשל קשיים לוגיסטיים אובייקטיביים בגלל הלחימה. כעת, כשיש התאוששות בטיסות (בתקווה שתימשך), נצפה לראות באסוס מבצע לקראת סוף נובמבר אז יחול בלאק פריידיי. בינתיים, קוד ההנחה לישראלים בלבד - il17 - עובד כרגיל.
עוד אתר אהוב על ישראלים הוא שיאין שהחזיר את משלוח החינם בימי ראשון (בשאר ימות השבוע בקנייה מעל 160 שקל), אך בכל זאת ספג מהלומה בפופולריותו, אחרי שנטען שהציג דגל פלסטיני או סרטים בצבעיו ובכך הביע עמדה אנטי ישראלית - מה שהתברר לכאורה כלא נכון.
כל האתרים האלה ספגו ירידה בקניות בעקבות בעיות שילוח שנגרמו עקב המלחמה וגם בשל חוסר מצב רוח לקניות. בקניונים מדווחים על התאוששות לא מלאה. כך נראה גם המצב בקניות אונליין.
במקביל, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין קורא שוב לביטול הטבת המע"מ לצרכנים על קניות מחו"ל בסכום קנייה עד 75 דולר. "הגיע הזמן להפסיק מלהעניק הטבות מס לישראלים כדי שירכשו מוצרי צריכה בחו"ל".